Blar i Brage INN på emneord "læringsutbytte"
Viser treff 1-20 av 20
-
Digital undervisning og annen digital samhandling under covid-19, hva er lært, og hva bør utvikles videre?
(Skriftserien;20/2021, Research report, 2021)Formålet med studien er å kartlegge studentenes opplevelse av egen studiesituasjon og læringsutbytte under nedstengningen på grunn av covid-19 i perioden medio mars til medio juni 2020. Mer presist er hensikten med studien ... -
Elevers trivsel, motivasjon og læringsutbytte.
(Bachelor thesis, 2014)Norsk: Denne oppgaven ser på sammenhengen mellom elevers trivsel, motivasjon og læringsutbytte. I motivasjon skiller vi mellom indre og ytre motivasjon. Det finnes flere ulike teorier om motivasjon og hvordan vi kan øke ... -
Forbedringsarbeid i danske folkeskoler – en effektstudie med vekt på elevers læringsmiljø og læringsutbytte.
(Journal article; Peer reviewed, 2016)I denne longitudinelle studien undersøkes resultater på sentrale variabler relatert til elevers læringsmiljø og læringsutbytte i 20 danske folkeskoler som har implementert LP-modellen (læringsmiljø og pedagogisk analyse). ... -
“Hvorfor trenger vi Munch når vi har multiplikasjon?”
(Bachelor thesis, 2013)Sammendrag: Innenfor pedagogisk sosialiseringsteori har det lenge vært kjent at kultur spiller en avgjørende rolle for barnets identitetsutvikling. Kultur henviser her til et sett av normer og verdier som gjenspeiler ... -
«Jeg og du og vi to!» En kvalitativ studie av lærernes tilstedeværelse og elevenes opplevde læringsutbytte ved innledning og avslutning av Sikkerhetskurs på øvingsbane, førerkortklasse B
(Oppdragsrapport;17/2023, Research report, 2023)Tema for studien er hvilken betydning trafikklæreres tilstedeværelse kan ha for elevaktiviteten og elevenes opplevde læringsutbytte i de innledende og avsluttende delene av sikkerhetskurs på øvingsbane førerkortklasse B. ... -
Kvalitet i feedback som formativ vurdering i høgere utdanning : en teoretisk og empirisk analyse og forståelse av kommunikasjonen og relasjonens betydning i feedback som formativ vurdering med sentrale implikasjoner for studenters læringsutbytte
(Master thesis, 2011)Innledning: Kvalitetsreformen legger føringer for mer bruk av formativ vurdering i høgere utdanning. Hvordan dette blir praktisert i ulike fagmiljøer og av hvilken kvalitet er fortsatt lite forsket på i Norge. Hvilke ... -
Læringsmetodikk i friluftsliv: Hvordan bør man lære bort friluftsliv?
(Bachelor thesis, 2016)Forfatter: Sondre Skjerven, faglærerutdanningen i kroppsøving og idrettsfag 2013 - Høgskolen i Hedmark avd. Elverum Tittel: Læringsmetodikk i friluftsliv Problemstilling: Hvordan kan økt fokus på metodikk i ... -
Læringsutbytte i kroppsøving
(Bachelor thesis, 2013)Forfatter: Ola Erik Heen Moe Tittel: Norsk tittel: Læringsutbytte i kroppsøving Innledning: Her tar jeg for meg hvorfor jeg skriver oppgaven, bakgrunn og problemfelt. I tillegg ser jeg på oppbygningen av oppgaven og ... -
Læringsutbytte i utforskende arbeid
(Bachelor thesis, 2017)Norsk: I denne oppgaven ser jeg på læringsutbyttet i utforskende arbeid. Ludvigsenutvalget mener at utforskende arbeid er positivt for elevenes læring, og sier derfor at utforsking bør inkluderes som et av kompetanseområdene ... -
Multimedier i global læring
(Rapport, Research report, 2008)Norsk: Denne rapporten er et resultat av fou-prosjektet Digitale medier i global læring. Målsettingen med prosjektet er å vinne erfaringer med digitale medier som verktøy i global undervisning. Som en del av prosjektet er ... -
«Når enden er god, er allting godt» - en studie om læringsutbytter av lekser.
(Bachelor thesis, 2017)Norsk: Denne oppgaven handler om hvordan lekser kan øke elevenes læringsutbytte. I et forsøk på å finne ut av dette, setter oppgaven forskjellige resultater fra undersøkelser gjort om dette emnet, opp mot hverandre. ... -
The relationship between emotional intelligence and learning outcomes, and the mediating role of emotional conflict
(Conference object, 2010-03-25)A field sample of 1100 employees in the army was investigated to study the relationship between the individuals’ self reported emotional intelligence and learning outcomes in work groups, with two dimensions of emotional ... -
Samspill mellom øvingsavdeling og praksis i sykepleie – mer læring?
(Oppdragsrapport;3/2013, Research report, 2013)Et samarbeidsprosjekt mellom Høgskolen i Hedmark, avd. for Folkehelsefag, Institutt for sykepleie og psykisk helse og Sykehuset Innlandet avd. Hamar som hadde til hensikt å kvalitetssikre Bachelorstudentenes læringsutbytte ... -
Skoleutvikling i 22 kommuner. Evalueringsrapport for «Kultur for læring». Resultater fra T1, T2 og T3, 2016 - 2020
(Skriftserien;24/2021, Research report, 2021)«Kultur for læring» er et forsknings- og utviklingsprosjekt som har blitt gjennomført i alle grunnskoler og kommuner i gamle Hedmark fylke fra 2016 til ut skoleåret 20/21. Denne rapporten sammenfatter de kvantitative ... -
Spesialundervisningens forutsetninger, innsatser og resultater
(Høgskolen i Hedmark - Rapport;09/2009, Research report, 2010)Norsk: Evalueringen av situasjonen til elever med særlige behov under Kunnskapsløftet ble gjennomført i perioden 2007–2008. Denne evalueringen ble gjort med utgangspunkt i en rekke ulike empiriske kilder. I tillegg fra ... -
Stress blant elever i videregående skole
(Master thesis, 2011)Norsk: Forskningsspørsmålet i denne masteroppgaven har vært: I hvor stor grad opplever elever i videregående skole negativt stress, og hvilke sammenhenger kan finnes mellom stress, læringsutbytte, atferd og undervisning? ... -
To stjerner og et ønske – hvordan bruke vurdering for læring i skolen i praksis
(Bachelor thesis, 2013)Sammendrag: I denne oppgaven har jeg valgt å ta for meg vurdering for læring. Dette har blitt et viktig tema i skolen i dag, og det medfører et økt fokus på å gi elevene tilbakemeldinger og veiledning på arbeidet de utfører. ... -
Uteskole og læringsutbytte
(Bachelor thesis, 2017)Norsk: Formålet med denne oppgaven var å se på hvordan uteskole påvirker elevers læringsutbytte. Jeg har benyttet meg av kvalitativ forskningsmetode hvor jeg har intervjuet fire lærere med ulike bakgrunner. Teorien viser ... -
Uteskole og tilpasset opplæring
(Bachelor thesis, 2013)Sammendrag: Denne oppgaven har hatt til hensikt å se på hvordan uteskole kan bidra til tilpasset opplæring. Metodevalgene har vært en observasjon av en 3. klasse og to intervjuer av lærer som aktivt bruker uteskole i sin ... -
Variasjon for variasjonens skyld?
(Bachelor thesis, 2016)Norsk: Variasjon er en viktig faktor for å kunne tilpasse undervisningen til elevmangfoldet. Læreren har ofte et bredt utvalg av variasjonsmetoder som kan brukes for å variere innfallsvinkler, aktiviteter og arbeidsmåter ...