Læringsmetodikk i friluftsliv: Hvordan bør man lære bort friluftsliv?
Abstract
Forfatter:
Sondre Skjerven, faglærerutdanningen i kroppsøving og idrettsfag 2013 - Høgskolen i
Hedmark avd. Elverum
Tittel:
Læringsmetodikk i friluftsliv
Problemstilling:
Hvordan kan økt fokus på metodikk i friluftslivsundervisningen i grunnskolen være med på å
øke læringsutbyttet hos elevene og bidra til en god allmenndannelse?
Metode
For å finne svar på min problemstilling har jeg benyttet litteraturstudie, der jeg har tatt for
meg tidligere utført forskning og relevant teori for å undersøke dette temaet.
Resultat:
Ved å variere og se an læringsmetodene ut fra hver enkelt situasjon man havner i vil elevene
mest sannsynlig sitte igjen med ett økt læringsutbytte og en god allmenndannelse.
Situasjonsbasert læring er nøkkelordet.
Description
Bacheloroppgave faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2016