• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag
  • View Item
  •   Home
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Læringsmetodikk i friluftsliv: Hvordan bør man lære bort friluftsliv?

Skjerven, Sondre
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
Skjerven.pdf (511.5Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2392755
Date
2016
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor i faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag [95]
Abstract
Forfatter:

Sondre Skjerven, faglærerutdanningen i kroppsøving og idrettsfag 2013 - Høgskolen i

Hedmark avd. Elverum

Tittel:

Læringsmetodikk i friluftsliv

Problemstilling:

Hvordan kan økt fokus på metodikk i friluftslivsundervisningen i grunnskolen være med på å

øke læringsutbyttet hos elevene og bidra til en god allmenndannelse?

Metode

For å finne svar på min problemstilling har jeg benyttet litteraturstudie, der jeg har tatt for

meg tidligere utført forskning og relevant teori for å undersøke dette temaet.

Resultat:

Ved å variere og se an læringsmetodene ut fra hver enkelt situasjon man havner i vil elevene

mest sannsynlig sitte igjen med ett økt læringsutbytte og en god allmenndannelse.

Situasjonsbasert læring er nøkkelordet.
Description
Bacheloroppgave faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2016

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit