• ”Karakterer på sånne ting går etter magefølelsen uansett” -­ en oppgave om vurdering i musikkfaget. 

      Egge, Karen Kleppe (Bachelor thesis, 2016)
      Norsk: Musikk er et stort fag innholdsmessig, som igjen setter mange krav til vurderingen. Jeg har gjennom studier og praksis fattet stor interesse for vurdering i musikkfaget, og spesielt hvordan man kan vurdere elever ...
    • Kartlegging av kostholdet og det fysiske aktivitetsnivået i grunnskolen 

      Bjarnason, Jonas Thor (Bachelor thesis, 2013)
      Forfatter: Jonas Thor Bjarnason Tittel på oppgaven: Kartlegging av kostholdet og det fysiske aktivitetsnivået i grunnskolen Problemstillinger Hovedproblemstilling: I hvilken grad tilfredsstiller elever i grunnskolen ...
    • Kartlegging av Studenters Risikoaversjon 

      N. Curran, Jonathan; Sundland, Håkon (Bachelor thesis, 2016)
      Formålet med denne utredning er å kartlegge risikopreferansene til norske studenter. Det er ønskelig å se hvor risikoaverse studenter er i forhold til befolkningen, og om det er andre faktorer som kan knyttes opp mot ...
    • Kartlegging av ynglelokaliteter for småsalamander (Lissotriton vulgaris) og storsalamander (Triturus cristatus) i Eidskog, Hedmark 

      Grini, Tom Arne (Bachelor thesis, 2017)
      Amfibiene synes å være en av de mest vanskeligstilte organismegruppene i verden, og utbredelsen og antallet arter av amfibier går tilbake mange steder. I Norge går ynglelokaliteter til de to salamanderartene som har ...
    • Kiwis kultur – medarbeidernes motivasjon? 

      Bakksjø, Chris S.; Relling, Erling Kristoffer L. (Bachelor thesis, 2015)
      Denne oppgaven er resultatet av en treårig bachelorgrad i Ledelse og organisasjonsutvikling ved Høgskolen i Hedmark campus Rena. Oppgaven tar for seg temaet arbeidsmotivasjon, der problemstillingen er: ”Hvordan kan ...
    • Kjønn som kompetanse? - om mannlige og kvinnelige barnehagepedagogers praksis. 

      Solstuen, Terje (Bachelor thesis, 2016)
      Norsk: Denne bacheloroppgaven ser på menns underrepresentasjon i barnehagen og i lys av relevant teori om dette forsøker den å se på hvorvidt mannlige pedagoger arbeider forskjellig fra kvinnelige pedagoger. Forfatteren ...
    • Kjønnsblandet eller kjønnsdelt kroppsøving? 

      Fingarsen, Audun (Bachelor thesis, 2014)
      Forfatter Audun Fingarsen Tittel Kjønnsblandet eller kjønnsdelt kroppsøving? Nøkkelord Kroppsøving, jenter, gutter, kjønnsblandet, kjønnsdelt, tilpasset opplæring, kjønn, selvoppfatning, aktivitetsnivå, kroppsøvings ...
    • Kjønnsblandet eller kjønnsdelt kroppsøving? 

      Ødegård, Åsne Kristin Strand (Bachelor thesis, 2017)
      I denne oppgaven vil jeg belyse temaet kjønnsdelt og kjønnsblandet kroppsøving. Det er på forhånd valgt at jeg skal bruke litteraturstudie som metode. Dette vil si at oppgaven baseres på tidligere forskning. Jeg vil se på ...
    • Kjønnsblandet kroppsøving – eller ikke? 

      Hønstvedt, Erik (Bachelor thesis, 2017)
      Problemstilling: «Hvilken betydning har kjønnsdelt kroppsøving for jenter i ungdomsskolealder i forhold til motivasjon og læring?» Nøkkelord: Kroppsøving, jenter, gutter, kjønn, kjønnsdelt, kjønnsblandet, motivasjon, ...
    • Kjønnsdeling i kroppsøvingsfaget 

      Kummeneje, Simen (Bachelor thesis, 2013)
      Forfatter: Simen Kummeneje. Tittel: Kjønnsdeling i kroppsøvingsfaget. Bakgrunn: I dagens Norge er vi veldig opptatt av tilpasset opplæring og å få alle med i undervisningen. Med årene har kjønnsdeling av klassene, ...
    • Kjønnsroller og kjønnsforskjeller i skolen 

      Huse, Martin Blakseth (Bachelor thesis, 2014)
      Norsk: Jentene gjør det statistisk bedre på skolen enn guttene og kan smykke seg med tittelen «skolevinnere», mens guttene dermed står igjen som «taperne». Skolen skal være en møteplass hvor elevene møter likhet og ...
    • Kjønnsroller og omsorg. 

      Kilde, Marthe (Bachelor thesis, 2017)
      Norsk: Denne bacheloroppgaven undersøker om barnets kjønn har en innvirkning på den omsorgen de voksene i barnehagen viser barnet. Belyst av problemstillingen "Vil barnets kjønn spille inn på hvordan de voksne viser omsorg ...
    • Klager på eiendomsmeglere 

      Tronstad, Linda (Bachelor thesis, 2017)
      Denne kvalitative bacheloroppgaven omhandler klager på eiendomsmeglere og hva som er bakgrunnen til at partene klager inn eiendomsmeglere, enten direkte til meglerne selv eller via eksterne klageorganer, som Reklamasjonsnemnda ...
    • Klasseledelse 

      Nygard, Ole Kristoffer Grythe (Bachelor thesis, 2013)
      Sammendrag: ”Hva er klasseledelse og hvordan bidrar god ledelse til elevers læring?”. Klasseledelse handler om å skape gode betingelser for både faglig og sosial læring i skolen (Nordahl, 2012). Visible learning (Hattie, ...
    • Klasseledelse i utvikling 

      Pinaas, Ingelill (Bachelor thesis, 2017)
      Norsk: Hvordan erfarer/opplever lærere sin egen klasseledelse ved bruk av IKT i undervisningen sammenliknet med undervisning uten bruk av IKT? Dagens samfunn er i stadig utvikling, også når det gjelder teknologi i skolen. ...
    • Klasseledelse og læringsbrett 

      Engebråten, Ida (Bachelor thesis, 2018)
      Norsk: Tema for denne bacheloroppgaven er klasseledelse og læringsbrett. Problemstillingen er: På hvilken måte kan læringsbrett brukes som et verktøy til å utøve god klasseledelse? I arbeidet med oppgaven har jeg sett ...
    • Klassemiljøets betydning for læring 

      Grini, Nina (Bachelor thesis, 2014)
      Norsk: Denne bacheloroppgaven handler om klassemiljø, hvorfor det er viktig for elevene, og hvordan læreren kan påvirke utviklingen av de sosiale relasjonene. Jeg har belyst aktuell teori, og intervjuet elever og kontaktlærer ...
    • Knebøys innvirkning på vertikal spenst og løpshurtighet 

      Setervang, Viktor (Bachelor thesis, 2014)
      Hensikt: Oppgavens hensikt var å finne knebøys nytte effekt på vertikal spenst og løpshurtighet. Om knebøy kan erstatte tradisjonell spenst- og løpstrening eller om nøkkelen til best fremgang ligger i en kombinasjon av ...
    • Kognitiv atferdsterapi ved tannbehandlingsangst – en arbeidsoppgave for tannpleiere? 

      Mujic, Mihriba Evelina; Meland, Elise (Bachelor thesis, 2016)
      Denne fordypningsoppgaven omhandler voksne pasienter med tannbehandlingsangst. Hensikten med oppgaven er å finne svar på hvordan tannpleieren kan behandle pasientgruppen med kognitiv atferdsterapi (CBT). Derfor er ...
    • Kols og underernæring – et økende problem 

      Gunnerud, Maria; Jahnsen, Amanda Bjørnstad (Bachelor thesis, 2018)
      Hensikt: Hensikten med denne oppgaven er å belyse hvilken rolle sykepleieren har i forhold til problemene med underernæring hos pasienter med kols grad 3-4 og eksaserbasjon og hvilke tiltak sykepleieren kan gjøre for å ...