dc.contributor.author | Anstensen, Camilla | |
dc.date.accessioned | 2012-06-25T08:07:24Z | |
dc.date.available | 2012-06-25T08:07:24Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/132790 | |
dc.description | Bachelor i faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag | no_NO |
dc.description.abstract | Denne oppgaven tar for seg begrepet tilpasset opplæring. Problemstilling lyder som følger: ”Hvordan ivaretas tilpasset opplæring i kroppsøving på en utvalgt videregående skole og hvordan tilrettlegger lærerne kroppsøvingstimene?”
I kapittel 3 belyser jeg temaet tilpasset opplæring ved å henvise til relevant litteratur. Jeg har sett på hva tilpasset opplæring er, hvorfor det er så viktig å tilpasse, og hvordan vi kan tilpasse.
For å få svar på problemstillingen benyttet jeg meg av kvalitativ metode. Jeg gjennomførte kvalitative intervjuer med tre kroppsøvingslærere i videregående skole. Resultatene av undersøkelsen viser at kroppsøvingslærerne ser på tilpasset opplæring som en utfordring. Det er også veldig varierende for hvordan lærerne tilrettelegger undervisningen i tråd med elevenes forutsetninger, men flertallet velger å differensiere innhold og læringsaktiviteter, for at elevene skal få et størst mulig utbytte av timen. | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.subject | fysisk aktivitet | no_NO |
dc.subject | tilpasset opplæring | no_NO |
dc.subject | kroppsøving | no_NO |
dc.subject | gym | no_NO |
dc.subject | videregående skole | no_NO |
dc.subject | tilrettelegging | no_NO |
dc.title | Tilpasset opplæring i kroppsøving i videregående skole | no_NO |
dc.title.alternative | Adapted training in physical education in high school | no_NO |
dc.type | Bachelor thesis | no_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Social science in sports: 330 | no_NO |
dc.source.pagenumber | 56 s. | no_NO |