Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorMyhrer, Kristian
dc.date.accessioned2012-06-22T07:11:28Z
dc.date.available2012-06-22T07:11:28Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/132794
dc.descriptionBachelor i faglærerutdanningen kroppsøving og idrettsfag, 2012.no_NO
dc.description.abstractProblemstilling: Min hovedproblemstilling: «Hvilke holdninger har ungdomsskoleelever til kroppsøvingsfaget?». Teori: Jeg tar for meg teorien rundt holdninger i kroppsøving, og emnene faget inneholder i forhold til læreplanen. I tillegg ser jeg på de sosiale ulikhetene i forhold til kroppsøving og fysisk aktivitet. Metode: Jeg har valgt å benytte metodetriangulering for å få et bedre syn på min problemstilling. Jeg benyttet kvantitativ metode og kvalitativ metode, spørreundersøkelse og observasjoner. Resultat: Her framstilles resultatet over hva slags holdninger elevene har til kroppsøvingsfaget i diagrammer. Resultater fra de sosiale ulikhetene framstilles også i tabeller og diagrammer. Diskusjon: Her diskuterer jeg resultatet som er framstilt i resultatkapittelet, og dette i forhold til teorikapittelet. Konklusjon: Konklusjonen på problemstillingen er at elevenes holdninger til kroppsøving er veldig bra. Ungdomsskoleelevene liker kroppsøvingsfaget og synes det er moro. Det er varierende hvor godt de ulike emnene i kroppsøvingsfaget kommer ut, men friluftsliv er emnet som kommer best ut, og svømming dårligst. Jeg har også funnet ut og kan konkludere med at de sosiale ulikhetene spiller en veldig viktig rolle for elevers holdninger til kroppsøving. Holdningene til kroppsøvingsfaget er mye bedre når elevene har aktive foreldre.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.subjectkroppsøvingno_NO
dc.subjectfysisk aktivitetno_NO
dc.subjectholdningerno_NO
dc.subjectungdommerno_NO
dc.subjectungdomsskolenno_NO
dc.subjectnærmiljøno_NO
dc.subjectfamilieno_NO
dc.subjectmotivasjonno_NO
dc.titleHoldninger til kroppsøvingsfaget på ungdomsskolenno_NO
dc.title.alternativeAttitudes toward physical education in middle schoolno_NO
dc.typeBachelor thesisno_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200no_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::General education: 281no_NO
dc.source.pagenumber60 s.no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel