Browsing Artikler, rapporter, filmer / Articles, reports, movies by Subject "undervisning"
Now showing items 1-7 of 7
-
Arbeid med verdier i skolen: På jakt etter verdier i minnematerialet etter 22. juli 2011
(Journal article, 2016)Barn var opptatt av verdier i tiden etter terrorangrepene 22. juli 2011.1 Det går fram av tekster og tegninger som barn og unge la på spontane minnesteder bl.a. i Osloområdet. Denne artikkelen viser at mange av disse ... -
Dialoger om verdier i grunnskolens formålsparagraf: Med minnematerialet fra 22. juli som læremiddel
(Journal article; Peer reviewed, 2016)In the aftermath of the shooting and killing of young people on Utøya island and the bombing of government buildings on July 22nd 2011, children and adolescents put down texts and drawings on spontaneous memorials in the ... -
Ordbokbruk i engelskundervisningen: Fra norske lærerstudenters og lærerutdanneres perspektiv
(Journal article; Peer reviewed, 2016)This article presents an investigation of the use of dictionaries (both paper and electronic versions) as part of the teaching of English as a foreign language (EFL) in Norway, based on a questionnaire distributed to ... -
Sammenhengen mellom naturvitenskapelig produkt og prosess - En studie av dialoger fra utforskende arbeid i naturfag relatert til stoffer og stoffers endring
(Journal article; Peer reviewed, 2013)This paper reports from a study where a teacher and researchers collaborated on designing science teaching promoting scientific inquiry (processes of science) and science content (product of science) for a group of students ... -
«Studentene liker meg mindre på digitale forelesninger» – undervisernes opplevelse med undervisning i digitale læringsmiljø for store studentkull under covid-19-pandemien
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Koronapandemien aktualiserte undervisning i digitale læringsmiljø og førte til en bratt læringskurve for undervisere i høyere utdanning. Studiens formål var å få kunnskap om hvordan undervisere opplevde undervisning i ... -
«Studentene liker meg mindre på digitale forelesninger» – undervisernes opplevelse med undervisning i digitale læringsmiljø for store studentkull under covid-19-pandemien
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Koronapandemien aktualiserte undervisning i digitale læringsmiljø og førte til en bratt læringskurve for undervisere i høyere utdanning. Studiens formål var å få kunnskap om hvordan undervisere opplevde undervisning i ... -
Trepartssamtalen - en arena for å styrke samspillet mellom høgskolens undervisning og praksis? Eksempler fra lærerutdanningen
(Journal article; Peer reviewed, 2013)Denne artikkelen retter fokus mot hvordan man kan styrke sammenhengen mellom høgskolens undervisning og studentens praksis. Utgangspunktet er deltakelse i det nasjonale prosjektet Praksis som Integrerende element ...