dc.contributor.author | Guidon, Karoline Moen | |
dc.date.accessioned | 2014-10-01T12:45:24Z | |
dc.date.available | 2014-10-01T12:45:24Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/222633 | |
dc.description | Bacheloroppgave faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2014 | nb_NO |
dc.description.abstract | Denne oppgaven vil belyse hvordan faktorer som inngår i selvbestemmelsesteorien og motivasjonsklima kan påvirke elever. Problemstillingen er: «Hvilke faktorer i et motivasjonsklima påvirker trivselen til elevene i kroppsøving?»
Metoden som er benyttet i denne oppgaven er litteraturstudie. Resultatene i oppgaven bygger på de artiklene som er valgt ut, og viser at faktorene som inngår i selvbestemmelsesteorien (autonomi, relasjon og kompetanse) og i et oppgaveorientert motivasjonsklima har positiv virkning på elever i kroppsøving. Mens prestasjonsorientert klima ikke har samme positive effekt på elevens trivsel. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.subject | selvbestemmelse | nb_NO |
dc.subject | motivasjon | nb_NO |
dc.title | Faktorer som påvirker trivsel i kroppsøving | nb_NO |
dc.title.alternative | Factors that affect enjoyment in physical education | nb_NO |
dc.type | Bachelor thesis | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 38 | nb_NO |