Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorKroken, Simen Korbøl
dc.date.accessioned2014-10-28T07:44:40Z
dc.date.available2014-10-28T07:44:40Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/224662
dc.descriptionBacheloroppgave, faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2014nb_NO
dc.description.abstractProblemstilling: Hvordan kan vi underbygge formålet med kroppsøvingsfaget, slik at elevene blir inspirert og motivert til livslang bevegelsesglede? Denne oppgaven skal gå gjennom hvilke faktorer som er sentral og vektlegge i denne prosessen. Metode: Denne oppgaven er basert på en litteraturstudie, hvor relevant litteratur og forskning ble gjennomgått og diskutert kritisk opp mot problemstillingen. Resultat: Det mest sentrale for å inspirere og motivere elever til livslang bevegelsesglede viser seg og være læreren. Læreren har stor påvirkning på hvordan elevene opplever undervisningen og tilrettelegge for et mestringsorientert læringsmiljø viser seg og være hensiktsmessig. Elevene må oppleve mestring for og deretter få motivasjon til kroppsøvingen og fysisk aktivitet. Det og gi elevene muligheter for og bestemme hva de skal delta på i undervisningen viser seg også og øke motivasjonen blant elevene.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectmestringnb_NO
dc.subjectkroppsøvingnb_NO
dc.subjectfysisk aktivitetnb_NO
dc.subjectbevegelsesgledenb_NO
dc.subjectmedbestemmelsenb_NO
dc.titleMotivasjon i kroppsøvingnb_NO
dc.title.alternativeMotivation in physical educationnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.source.pagenumber31nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel