Motivasjon til kroppsøving hos elever i den videregående skolen
Bachelor thesis
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/224686Utgivelsesdato
2014Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
Problemstilling / problemfelt:
Hvilke faktorer er med på å motivere elever på videregående skole for kroppsøvingsfaget?
I min oppgave ønsker jeg å finne ut hvilke faktorer som motiverer elever i kroppsøvingstimene.
Metode:
Jeg har valg en kvantitativ spørreundersøkelse i form av en gruppe enquetê, som metode i min oppgave.
Resultater:
Elevene var styrt av både indre og ytre motivasjon i kroppsøvingen. De oppgaveorienterte elevene viste høyere motivasjon enn de prestasjonsorienterte elevene. Det at elevene fikk være med på å bestemme aktiviteten i kroppsøvingstimen bidro til høyere motivasjon. Gode sosiale relasjoner var også med på å bidra til motivasjon i kroppsøvingen.
Beskrivelse
Bacheloroppgave, faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2014