Show simple item record

dc.contributor.authorUlvin, Emil
dc.date.accessioned2014-10-28T09:44:58Z
dc.date.available2014-10-28T09:44:58Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/224723
dc.descriptionBacheloroppgave, faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2014nb_NO
dc.description.abstractProblemstilling: - Hvordan kan medbestemmelse ha innvirkning på elevers indre motivasjon til aktivitet i kroppsøving? Metode: Litteraturstudie. Jeg benytter meg av tidligere forskning og annen relevant data for mitt problemområde for å finne svar på problemstillingen. Resultat Elever som deltok i undervisning med stor grad av selvbestemmelse viste sterkere indre motivasjon i forhold til elever som deltok i lærerstyr undervisning. Disse viste lavere indre motivasjon. Basert på resultatene er det mulig å anta at elever som får lov å være med på å styre kroppsøvingsundervisningen vil vise høyere grad av indre motivasjon for faget. Dette kan gjelde mål, oppgaver, metode og vurdering vil vise høyere grad av indre motivasjon for faget. Dette kan resultere i økt aktivitetsnivå både i undervisning og en drivkraft til å opprettholde en aktiv livsstil.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectmedbestemmelsenb_NO
dc.titleKroppsøving og motivasjonnb_NO
dc.title.alternativePhysical education and motivationnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.source.pagenumber31nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record