Blar i Bachelor i grunnskolelærerutdanning 5.-10. trinn / Primary and lower secondary education 5th to 10th grade på emneord "vurdering"
Viser treff 1-7 av 7
-
Alle elever skal få muligheten til å lære
(Bachelor thesis, 2017)Norsk: Hensikten med denne oppgaven var å undersøke ulike aspekter ved tilpasset opplæring. Jeg var interessert i å finne ut hva som lå i begrepet, finne ut hva teori sier om hva tilpasset opplæring er, hva som må til for ... -
Formativ vurdering på 9.trinn. Om vurdering, motivasjon og mestring.
(Bachelor thesis, 2016)Norsk: Denne kvalitative og empiriske bacheloroppgaven bygger på problemstillingen: Hvordan påvirker formativ vurdering til økt motivasjon og mestring hos elever på 9.trinn? En forutsetning for optimal læring og utvikling ... -
”Karakterer på sånne ting går etter magefølelsen uansett” - en oppgave om vurdering i musikkfaget.
(Bachelor thesis, 2016)Norsk: Musikk er et stort fag innholdsmessig, som igjen setter mange krav til vurderingen. Jeg har gjennom studier og praksis fattet stor interesse for vurdering i musikkfaget, og spesielt hvordan man kan vurdere elever ... -
«La oss skrive sammen» - Samskriving på ungdomstrinnet
(Bachelor thesis, 2017)Norsk: Samskriving er alle former for tekstproduksjon der to eller flere personer skriver sammen på en tekst (Eritsland, 2008). Denne kvalitative undersøkelsen viser at det er flere måter å jobbe med samskriving på. Blant ... -
Lærarar sine tankar kring skriveutvikling.
(Bachelor thesis, 2015)Norsk: Problemstillinga i denne rapporten er: Kva for tankar har lærarar om kva dei gjer under skriveprosessen for å utvikle elevane sine skriveferdigheiter? Fokusområdet er på responsløpet før-, under- og etter ... -
Selvregulert læring på ungdomstrinnet.
(Bachelor thesis, 2016)Norsk: Ved endringer i arbeids- og samfunnsliv, må skolen også endres. Å lære å lære blir omtalt som den viktigste evnen vi kan tillære dagens unge, slik at de kan fungere i et samfunn med stadig skiftninger, enorm ... -
Selvregulert læring som livslang læring. Et studie om hvordan selvregulert læring formidles i styringsdokumenter og litteratur.
(Bachelor thesis, 2017)Norsk: Norges forskningsråd (2015) har funnet at selvregulerte elever klarer seg bedre i livet, både når det kommer til utdanning og til arbeidsliv. Denne påstanden var bakgrunnen for valg av tema. Følgende problemstilling ...