Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorAlnes, Victoria Fjelde
dc.contributor.authorAndersen, Nina
dc.date.accessioned2016-06-08T06:32:47Z
dc.date.available2016-06-08T06:32:47Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2391784
dc.descriptionBacheloroppgave faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2016nb_NO
dc.description.abstractForfatter: Nina Andersen, faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2016. Høgskolen i Hedmark, avdeling Elverum, folkehelsefag. Victoria Fjelde Alnes, faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2016. Høgskolen i Hedmark, avdeling Elverum, folkehelsefag. Tittel: Økt deltakelse i kroppsøving Problemstilling/ problemområde: Hvordan kan vi som kroppsøvingslærere fremme deltakelsen i faget? Metode: I oppgaven vår har vi tatt i bruk litteraturstudie Resultat: Hvis læreren gir elevene lov til selvbestemmelse i kroppsøvingsundervisningen vil dette være med på å øke motivasjonen deres. Videre om kroppsøvingslærere tar i bruk et mestringsklima i sin undervisning, er det større sjanse for at hvert individ vil føle seg møtt etter deres ferdighetsnivå. Siden et slikt klima vektlegger fremgang, mestring og innsats vil dette kunne være med på å fremme motivasjonen hos elevene. Legger en lærer tilrette og tilpasser undervisningen etter evner og ferdighetsnivå hos elevene kan hvert enkelt individ føle seg sett, og dette kan dermed være med på å fremme deltakelsen i faget. Dette for å kunne ivareta 4 flest mulig elever på best mulig måte, og dermed fremme deltakelsen i kroppsøving og motivere til livslang bevegelsesglede. Nøkkelbegreper: Kroppsøving, deltakelse, frafall, motivasjon, læringsklima, selvbestemmelse, tilpasset opplæring, mestring, kjønn, lærerrollen, livslang bevegelsesglede.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectkroppsøvingnb_NO
dc.subjectdeltakelsenb_NO
dc.subjectfrafallnb_NO
dc.subjectmotivasjonnb_NO
dc.subjectlæringsklimanb_NO
dc.subjectlæringsmiljønb_NO
dc.subjectselvbestemmelsenb_NO
dc.subjecttilpasset opplæringnb_NO
dc.subjectmestringnb_NO
dc.subjectkjønnnb_NO
dc.subjectlærerrollennb_NO
dc.subjectlivslang bevegelsesgledenb_NO
dc.titleHvordan kan vi som kroppsøvingslærere fremme deltakelsen i faget?nb_NO
dc.title.alternativeHow can we as physical education teachers promote participation in the subject?nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Social science in sports: 330nb_NO
dc.source.pagenumber52nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel