Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorJensen, Kenneth
dc.date.accessioned2016-06-12T08:24:52Z
dc.date.available2016-06-12T08:24:52Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2392309
dc.descriptionBacheloroppgave faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2016nb_NO
dc.description.abstractForfatter: Kenneth Jensen, Faglærer i kroppsøving og idrettsfag, 2016 Høgskolen i Hedmark, avd. Elverum. Folkehelsefag Tittel: Lærerens innflytelse på elevenes motivasjon til kroppsøvingsfaget Problemstilling: Hvordan kan læreren påvirke elevenes motivasjon til kroppsøvingsfaget? Metode: Litteraturstudie Resultat: Ved at elevene får ta egne beslutninger og valg i kroppsøving kan dette føre til at elevenes motivasjon for faget økes. Hvordan læreren planlegger og gjennomfører sine kroppsøvingstimer, påvirker klimaet og forutsetningene for at elevene skal øke deres motivasjon igjennom mestringsfølelse og sosial tilhørighet. Lærerens rolle og væremåte har en sammenheng med elevenes motivasjon og utbytte av kroppsøvingsundervisningen. Samtidig vil lærerens rolle påvirkes av egen motivasjon for å lære bort, som vil ha en direkte påvirkning på elevenes motivasjons. Nøkkelbegreper: Motivasjon, lærerrollen, selvbestemmelse, autonomi, læringsklimanb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectlitteraturstudienb_NO
dc.subjectmotivasjonnb_NO
dc.subjectkroppsøvingsfagnb_NO
dc.subjectkroppsøvingslærernb_NO
dc.subjectelevernb_NO
dc.subjectlæringsmiljønb_NO
dc.subjectlæringsklimanb_NO
dc.subjectmestringnb_NO
dc.subjectsosial tilhørighetnb_NO
dc.subjectselvbestemmelsenb_NO
dc.subjectlærerrollennb_NO
dc.titleLærerens Innflytelse på Elevenes Motivasjon til Kroppsøvingsfagetnb_NO
dc.title.alternativeTeachers Influence on Student Motivation in Physical Educationnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Social science in sports: 330nb_NO
dc.source.pagenumber46nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel