dc.contributor.author | Rynning, Martin | |
dc.date.accessioned | 2016-06-16T06:29:49Z | |
dc.date.available | 2016-06-16T06:29:49Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2392748 | |
dc.description | Bacheloroppgave faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2016 | nb_NO |
dc.description.abstract | Forfatter
Martin Rynning
Oppgavetittel
Vurdering for læring i kroppsøving
Problemstilling
Følger lærere de ulike prinsippene i vurdering for læring i kroppsøvingsfaget?
Teori
Relevant teori om vurdering blir trukket inn for å gjøre det mulig å svare på
problemstillingen senere i oppgaven. Her blir det skrevet om hva læring og vurdering er
generelt. Så vil det bli skrevet om underveisvurdering, funksjonen til vurdering,
tilbakemeldinger, elevenes egenvurdering og halvtårsvurdering.
Metode
Litteraturstudie
Resultater
Til sammen ble 4 fagfellevurderte inkludert i studien. Samtlige av disse artiklene handler om
vurdering for læring i kroppsøving.
Konklusjon
Ettersom jeg diskuterer de ulike funnene i studiene opp mot hverandre kommer det frem, og
det kan tyde på at flere lærere er bevisste på og følger de ulike prinsippene i vurdering for
læring til en viss grad.
Nøkkelord
Kroppsøving, vurdering for læring og prinsipper | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.subject | kroppsøving | nb_NO |
dc.subject | kroppsøvingsfag | nb_NO |
dc.subject | vurdering | nb_NO |
dc.subject | vurdering for læring | nb_NO |
dc.subject | litteraturstudie | nb_NO |
dc.subject | egenvurdering | nb_NO |
dc.title | Vurdering for læring i kroppsøving | nb_NO |
dc.title.alternative | Assessment for learning in Physical Education | nb_NO |
dc.type | Bachelor thesis | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Social science in sports: 330 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 41 | nb_NO |