• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag
  • View Item
  •   Home
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hvordan lære barn kartlesing: Differensiering, kartoppfattelse og undervisning

Weng, Kristoffer
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
Weng.pdf (545.0Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2392979
Date
2016-06-17
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor i faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag [95]
Abstract
Forfatter

Kristoffer Weng

Oppgavetittel

Hvordan lære barn kartlesing?

Problemstillinger

Hvordan barn leser kart?

Hvordan lære barn kartlesing?

Hvordan differensiere nivået i orienteringsopplæring?

Teori

Kort om orientering i skolen og relevante teoribegreper som kart, kartlesing, romorientering,

spatiale forhold, absolutt og relativ kartoppfattelse blir belyst i teorikapitlet.

Metode

Denne oppgaven er et litteraturstudie, jeg har gjennomgått forskning som er gjort på

området, og viser til artikler som belyser mine problemstillinger.

Resultat

Resultatet viser at barn forstår logiske deler av kartet, og må ha et samspill med kartet i

terrenget for å videreutvikle kartforståelsen. Opplæringen må skje med differensiering for å

inkludere en hel skoleklasse, men differensiering kan skje på forskjellige måter.
Description
Bacheloroppgave faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2016. Lagt ut med tillatelse.

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit