Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorWeng, Kristoffer
dc.date.accessioned2016-06-17T06:48:44Z
dc.date.available2016-06-17T06:48:44Z
dc.date.issued2016-06-17
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2392979
dc.descriptionBacheloroppgave faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2016. Lagt ut med tillatelse.nb_NO
dc.description.abstractForfatter Kristoffer Weng Oppgavetittel Hvordan lære barn kartlesing? Problemstillinger Hvordan barn leser kart? Hvordan lære barn kartlesing? Hvordan differensiere nivået i orienteringsopplæring? Teori Kort om orientering i skolen og relevante teoribegreper som kart, kartlesing, romorientering, spatiale forhold, absolutt og relativ kartoppfattelse blir belyst i teorikapitlet. Metode Denne oppgaven er et litteraturstudie, jeg har gjennomgått forskning som er gjort på området, og viser til artikler som belyser mine problemstillinger. Resultat Resultatet viser at barn forstår logiske deler av kartet, og må ha et samspill med kartet i terrenget for å videreutvikle kartforståelsen. Opplæringen må skje med differensiering for å inkludere en hel skoleklasse, men differensiering kan skje på forskjellige måter.nb_NO
dc.language.isoengnb_NO
dc.subjectkartlesingnb_NO
dc.subjectorienteringnb_NO
dc.subjectlitteraturstudienb_NO
dc.subjectromorienteringnb_NO
dc.subjectkartforståelsenb_NO
dc.titleHvordan lære barn kartlesing: Differensiering, kartoppfattelse og undervisningnb_NO
dc.title.alternativeHow to teach children map-reading: Differenciate, map-reading and instructionnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Social science in sports: 330nb_NO
dc.source.pagenumber35nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel