dc.contributor.author | Weng, Kristoffer | |
dc.date.accessioned | 2016-06-17T06:48:44Z | |
dc.date.available | 2016-06-17T06:48:44Z | |
dc.date.issued | 2016-06-17 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2392979 | |
dc.description | Bacheloroppgave faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2016. Lagt ut med tillatelse. | nb_NO |
dc.description.abstract | Forfatter
Kristoffer Weng
Oppgavetittel
Hvordan lære barn kartlesing?
Problemstillinger
Hvordan barn leser kart?
Hvordan lære barn kartlesing?
Hvordan differensiere nivået i orienteringsopplæring?
Teori
Kort om orientering i skolen og relevante teoribegreper som kart, kartlesing, romorientering,
spatiale forhold, absolutt og relativ kartoppfattelse blir belyst i teorikapitlet.
Metode
Denne oppgaven er et litteraturstudie, jeg har gjennomgått forskning som er gjort på
området, og viser til artikler som belyser mine problemstillinger.
Resultat
Resultatet viser at barn forstår logiske deler av kartet, og må ha et samspill med kartet i
terrenget for å videreutvikle kartforståelsen. Opplæringen må skje med differensiering for å
inkludere en hel skoleklasse, men differensiering kan skje på forskjellige måter. | nb_NO |
dc.language.iso | eng | nb_NO |
dc.subject | kartlesing | nb_NO |
dc.subject | orientering | nb_NO |
dc.subject | litteraturstudie | nb_NO |
dc.subject | romorientering | nb_NO |
dc.subject | kartforståelse | nb_NO |
dc.title | Hvordan lære barn kartlesing: Differensiering, kartoppfattelse og undervisning | nb_NO |
dc.title.alternative | How to teach children map-reading: Differenciate, map-reading and instruction | nb_NO |
dc.type | Bachelor thesis | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Social science in sports: 330 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 35 | nb_NO |