• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i barnehagelærerutdanning / Kindergarten Teacher Education
  • View Item
  •   Home
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i barnehagelærerutdanning / Kindergarten Teacher Education
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

De stille barna.

Halvorsen, Yvonne. M.
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
Halvorsen.pdf (631.1Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2410935
Date
2016
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor i barnehagelærerutdanning / Kindergarten Teacher Education [100]
Abstract
Norsk:

I denne oppgaven har det blitt undersøkt hva som kjennetegner de stille barna, og måter de blir møtt i barnehagen. Valg av metode har vært empirisk i form av kvalitativt intervju med fire barnehagelærere. De kom frem til at det finnes ulike typer stillhet, og dermed ulike kjennetegn på de stille barna. Barnehagelærerne var tydelige på at stillheten kan være både positiv og negativ, og trenger dermed ikke være et tegn på manglende deltakelse, men en posisjon barna kan innta. Samtidig vises det til at atferden barna viser kan tyde på at barna har det vanskelig. De voksne har en stor rolle å fylle, for å kunne møte disse barna på en akseptabel måte. Det pekes på at barna kan vise for dårlig sosial kompetanse, samtidig som viktigheten av vennskap og relasjoner kommer frem. Observerende, forståelsesfulle og tilstedeværende voksne er viktig i møte med disse barna.
 
English:

In this exercise it has been investigated what characterizes silent children and how they are met in nursery. The choice of method has been empirical, in terms of qualitative interviews with four nursery teachers. They concluded that there are different types of silence and thereby various characteristics of the silent children. Nursery teachers were clear on that silence can be both positive and negative and don’t need to be a sign of poor participation, but a position children can enjoy. But this kind of behaviour may also indicate that the children have a difficult time. The adults play an important role to meet these children in an acceptable way. It is pointed out that children may show poor social competence – which emphasizes the importance of friendships and relationships. Observing, responsive and present adults is important in the meeting with these children.
 
Description
Bacheloroppgave, barnehagelærerutdanning, 2016.

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit