• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i Master i pedagogikk på utgivelsesdato 
  •   Hjem
  • Master- og hovedoppgaver / Master thesis
  • Master i pedagogikk
  • Blar i Master i pedagogikk på utgivelsesdato
  •   Hjem
  • Master- og hovedoppgaver / Master thesis
  • Master i pedagogikk
  • Blar i Master i pedagogikk på utgivelsesdato
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i Master i pedagogikk på utgivelsesdato

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 1-20 av 66

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Fint at ikke alle er like...? : utenlandsadopterte og identitet 

      Næss, Frank Robert (Master thesis, 2008)
    • Bortvalg av videregående opplæring : en kvalitativ studie av tidligere elevers bortvalg av videregående opplæring 

      Alstad, Barbro (Master thesis, 2009)
    • Hva innebærer bærekraftig utvikling for barnehagens pedagogikk? En studie av 2 miljøbarnehager 

      Alm, Mari Hagen (Master thesis, 2009)
      På bakgrunn av FNs klimarapport kan vi i dag si med sikkerhet at vi står ovenfor en rekke miljøutfordringer, og dagens økologiske problemer bør tilsi at miljø og miljøspørsmål må få større plass innen pedagogikken. I følge ...
    • En analyse og forståelse av elevens læring : Vurdering for læring i et teoretisk, empirisk, og ideologisk perspektiv Fra privatpraktiserende til felles harmoniserende vurderingspraksis - en ungdomsskole studie 

      Gran, Lillian (Master thesis, 2009)
      Forskningsspørsmål Denne masteroppgaven handler om vurdering for læring og hvilke implikasjoner denne prosessen kan ha på både norsk skoleutvikling og læringssituasjonen for elever og lærere i norsk skole. Oppgaven er ...
    • Simulering som didaktisk metode : En studie av sykepleierstudenters oppfatning av læring ved fullskalasimulering 

      Lied, Kari Bjørge (Master thesis, 2010)
    • "Nå må vi slutte å leke, vi er jo her for å lære" : hvilken posisjon har lekebegrepet i skolen, hva er lek, hvilket syn har vi på barns lek i skolen, hvilken betydning har leken for barns læring og utvikling? 

      Rydheim, Gro Karlgård (Master thesis, 2010)
    • Barns rett til medvirkning i barnehagen – utopi eller mulighet? : en analyse av barnehagens grunnlagsdokumenter 

      Haugseth, Jane (Master thesis, 2010)
    • Om elevers reaksjoner på dramatiske TV-nyheter : En kvalitativ undersøkelse blant 10. klassinger 

      Larssen, Steinar (Master thesis, 2010)
    • Barnehagen som arena for demokratisk danning : det medvirkende barnet - idealet for danningen i barnehagen? 

      Gangvik, Maria Bergitte (Master thesis, 2011)
      The subject of this study is child participation and formation in the kindergarten. It points at conflicting tendencies in the debate about kindergartens. The kindergarten should contribute to children's formation and ...
    • Learn to do by knowing, and to know by doing : om pedagogisk praksis i 4H som uformell læringsarena for barn og unge 

      Madsen, Kristin (Master thesis, 2011)
    • Kvalitet i feedback som formativ vurdering i høgere utdanning : en teoretisk og empirisk analyse og forståelse av kommunikasjonen og relasjonens betydning i feedback som formativ vurdering med sentrale implikasjoner for studenters læringsutbytte 

      Røisehagen, Anne Marie (Master thesis, 2011)
      Innledning: Kvalitetsreformen legger føringer for mer bruk av formativ vurdering i høgere utdanning. Hvordan dette blir praktisert i ulike fagmiljøer og av hvilken kvalitet er fortsatt lite forsket på i Norge. Hvilke ...
    • Samtalen i skolen 

      Slåtten, Erlend (Master thesis, 2011)
      Min interesse for kollegasamarbeid begynte allerede i min første praksisperiode på lærerskolen. Da jeg begynte på masterstudiet ved Høyskolen i Lillehammer ble samtalen i skolen, noe som interesserte med stadig mer. Jeg ...
    • Hvordan kan eksistensialismen, fenomenologien og sosialkonstruksjonismen bidra til en forståelse av barn med atferdsvansker? 

      Johnsrud, Janne Todal (Master thesis, 2011)
      Hensikten med masteroppgaven er å få en forståelse av hvordan atferdsvansker kan forstås og skapes gjennom eksistensialismen, fenomenologien og sosialkonstruksjonismen. Epistemologiene har ulike syn på om atferdsvanskerer ...
    • En kamp om barnehagens sjel : Hvilke betingelser har læringsbegrepet, sett i forhold til den sosialpedagogiske tradisjonen og den skoleforberedende orienteringen? 

      Jøraandstad, Kjersti (Master thesis, 2011)
    • Vurdering for læring - hva betyr det egentlig? 

      Flinterud, Agnete; Smidesang, Øyvind Rindal (Master thesis, 2012)
      Denne masteroppgaven omhandler begrepsbruken og begrepsforståelsen omkring vurdering for læring. Vi vil se på både Utdanningdirektoratets egen forståelse av sin egen satsing, og hvorvidt denne satsingen er en naturlig ...
    • Pedagogiske rammer for anerkjennelse, motivasjon og selvoppfatning : en narrativ sammenligning av den norske grunnskolen og steinerskolen, eller Hva er galt med den norske grunnskolen, og kan den ha noe å lære av steinerskolen? 

      Frogner, Berit (Master thesis, 2012)
    • Skoleungdommer i traumebehandling Hvordan regulerer traumatiserte ungdommer sine følelser på skolen, og hvilke metoder og faktorer har de erfaringer med? 

      Simensen, Anne Kari (Master thesis, 2012)
      Metode Studien bygger på en kvalitativ undersøkelse med semi-strukturerte intervjuer av 6 skoleungdommer i traumebehandling. Teori Studien teoretiske tilnærminger er knyttet til traumer, nevrobiologi, tilknytning, ...
    • Du er god nok, du trenger ikke være best, men du er god nok: Inn på tunet – Den skjulte pedagogiske skatten 

      Kjerkol, Maren (Master thesis, 2012)
      Bakgrunn og hensikt: Hovedtema for denne studien er hvordan Inn På Tunet kan motivere elever til videre skolegang. Hensikten med studien har vært å finne ut mer om hvordan IPT fungerer som supplement og som et tilbud ...
    • Gutter med AD/HD : hvordan opplever foreldrene veien fra bekymring til diagnose og tiden etterpå? 

      Bakken, Anne Ingeborg (Master thesis, 2013)
      I denne oppgaven, som er en kvalitativ studie, har jeg intervjuet to foreldrepar. Dette er foreldre til gutter som har fått diagnosen AD/HD. Bakgrunnen for valg av tema er at antall barn som får diagnosen AD/HD er økende ...
    • Pedagogers arbeid med sosial inkludering for elever med juvenil nevronal ceroid lipofuscinose : en fenomenologisk analyse av intervju med fire pedagoger 

      Kjus, Helene Scharning; Steira, Nina Størmer (Master thesis, 2013)
      Formål og problemstilling. Skolen har et ansvar om å sikre at alle elever har et godt psykososialt læringsmiljø som er preget av trygghet og tilhørighet. Skolen skal aktivt fremme atferd som skaper gode vekstbetingelser ...

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit