Browsing Lillehammer Arbeidsnotat by Title
Now showing items 16-35 of 69
-
Føderalisering : nasjonalstat : historiografi Seminarrapport fra forskningsgruppa i europeisk integrasjon
(Arbeidsnotat;126, Working paper, 2001) -
Human-scientific Planning Theory
(Arbeidsnotat, Working paper, 1998)This working report is a paper written to XII AESOP Congress 22 – 25 July 1998, Aveiro, Portugal. It is a presentation of human-scientific action theory and its linkage to planning, both planning theory and planning practice. ... -
Høgskoledidaktiske riss : momenter til en historie om undervisningsdialogen i høyere utdanning fram til 1900-tallet
(Arbeidsnotat;148, Working paper, 2003)I dette arbeidsnotatet prøves det å trekke noen grove linjer for hvordan man har oppfattet og foreskrevet undervisning i høyere utdanning i løpet av utviklingen av den høyere utdanning, spesielt knyttet til universitetene ... -
I utakt med unge med funksjonshemming?
(Arbeidsnotat;163, Working paper, 2004) -
Inclusion and participation of older persons in situations of dependency
(Arbeidsnotat;128, Working paper, 2001) -
Industrikommunene på Østlandet : trenger de fordelings- eller fornyingspolitikk?
(Arbeidsnotat;166, Working paper, 2005) -
Innenfor eller utenfor opplæringen?: Rapport fra en intervjuundersøkelse i tre ungdomsskoler om bruken av sosial- og helsefaglig personell i skolene
(Arbeidsnotat;203, Working paper, 2014)Rapporten sammenfatter og diskuterer resultater fra en intervjuundersøkelse blant sosial- og helsefaglig personell, lærere og ledere i tre ungdomsskoler i en kommune på Østlandet. Intensjonen er å få fram informasjon om ... -
Integrasjon - regionalisering - globalisering : seminarrapport fra forskningsgruppa i europeisk integrasjon, HiL
(Arbeidsnotat, Working paper, 1999) -
Internationalising the school - critical perspectives on the «globalisation»- process of the Nordic school
(Arbeidsnotat, Working paper, 1999)Notatet inneholder tre artikler som er forberedt som faglige innlegg til seminarer og konferanser. Det første handler om utviklingen av norsk skole som enhetsskole og omsorgsskole og hvordan reformene på -90-tallet ... -
Ledelse som kommunikasjon
(Arbeidsnotat;, Working paper, 2014)Helsefremmende og læringsfremmende ledelse er to gjensidig forsterkende perspektiver. Vi kan nesten snakke om to perspektiver og en praksis. Det en leder gjør som fungerer læringsfremmende, vil også fungere helsefremmende ... -
Levende bilder som historisk kilde
(Arbeidsnotat, Working paper, 1998)Det 20. århundre har på mange måter vært de levende bildenes århundre. Gjennom filmens og fjernsynets bilder er utallige øyeblikk av fortid fastholdt, på en måte som ingen medier før har kunnet gjøre. Disse medienes ... -
Like muligheter for politisk deltakelse
(Arbeidsnotat;184, Working paper, 2009)Denne rapporten omfatter datamateriale fra to spørreundersøkelser i 74 kommuner i Finnmark, Sør-Trøndelag, Hordaland og Oppland. Den ene undersøkelsen ble gjort blant kommunestyrerepresentanter og den andre blant ... -
Lillehammer ski resort: en imageundersøkelse
(Forskningsrapport;155, Research report, 2012) -
“Lilyhammer”: bidrar serien til flere turister til byen?
(Arbeidsnotat;193, Working paper, 2012) -
“Lilyhammer”: bidrar serien til flere turister til byen?
(Arbeidsnotat;193, Working paper, 2012) -
Merverdiavgift i reiselivsbedrifter
(Arbeidsnotat, Working paper, 2000) -
Metaveiledning : rapport fra et samarbeidsprosjekt mellom Fylkesmannen i Hedmark og Høgskolen i Lillehammer knyttet til veiledning i sosialtjenesten
(Arbeidsnotat;149, Working paper, 2003) -
The nature of resources for tourism and recreation
(Arbeidsnotat, Working paper, 1998)The first part of the article is devoted to discussing the concept of resources and the professional approach to this phenomenon. The author goes on to put into effect the traditional theory which divides resources into ... -
The nature of resources for tourism and recreation
(Arbeidsnotat, Working paper, 1998)The first part of the article is devoted to discussing the concept of resources and the professional approach to this phenomenon. The author goes on to put into effect the traditional theory which divides resources into ...