Blar i Master i økonomi og ledelse – markedsføringsledelse heltid MØLMH på emneord "VDP::Samfunnsvitenskap: 200"
Viser treff 1-8 av 8
-
En økonomisk verdsettelse av Norway Royal Salmon ASA
(Master thesis, 2021)I denne masteravhandlingen har jeg gjennomført en økonomisk verdivurdering av Norway Royal Salmon ASA for å komme frem til selskapets underliggende verdi. Formålet med dette har vært å estimere prisen på aksjen til selskapet. ... -
How dynamic capabilities have helped firms seize digital transformation during the COVID-19 pandemic
(Master thesis, 2021)COVID-19 and its impact on digital transformation is a subject of great interest among many industries. This thesis aim to investigate how firms have utilized dynamic capabilities to seize digital transformation during ... -
«Hvilke muligheter og barrierer kan en omstilling til sirkulærøkonomi skape for avfallsforebygging og ombruk?»
(Master thesis, 2021)I denne masteroppgaveavhandlingen har vi forsket på muligheter og barrierer en sirkulær økonomi skaper for avfallsforebygging og gjenbruk. Problemstillingen ble utformet med bakgrunn i at det har vært lite forskning innenfor ... -
Hvordan er økonomifunksjonen organisert i små kommuner, og hva er hovedutfordringene?
(Master thesis, 2021)Økonomistyringen i offentlig sektor blir stadig viktigere og mer utfordrende. New Public Management (NPM) er en internasjonal utviklingstrend som de senere tiår har ført til et økt fokus på økonomistyringen i offentlig ... -
Innvirkningen av CSR-initiativer på merkeverdi i en B2B kontekst: Betydningen av emosjonelle - vs. funksjonelle aspekter
(Master thesis, 2021)Mens tidligere forskning på CSR og merkeverdi hovedsakelig har fokusert på B2C markeder, er formålet med dette studiet å oppnå dypere innsikt i hvordan CSR-initiativer innvirker på merkeverdi i en B2B kontekst, med fokus ... -
Kapasitetsbasert Revenue Management i alpinbransjen: en sammenligning av tidsserieregresjon og nevrale nettverk
(Master thesis, 2021)Formålet med denne oppgaven var å vurdere to ulike prognosemodeller til å predikere etterspørselen etter dagskort, og å bruke disse prognosemodellene til å fastsette antall lavprisbilletter et alpinanlegg kan tilby. Det ... -
Samarbeid for innovasjon i skiftende omgivelser
(Master thesis, 2020)Det å bedrive utviklingsarbeid i bedrifter er helt nødvendig for å møte markedets stadig skiftende behov. Det kreves tid og ressurser for å erverve den nødvendige markedsinnsikten som trengs for å skape verdiforslag som ... -
USE OF AGILE METHODOLOGIES IN DIGITAL TRANSFORMATION BARRIERS
(Master thesis, 2021)Abstract We are living in a global world and this feeling of living globally connected digitalization has brought this concept clearer to every member of society. The rapid increase in technological advancement & innovation ...