Blar i Master i økonomi og ledelse – markedsføringsledelse heltid MØLMH på emneord "VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210"
Viser treff 1-7 av 7
-
Drivere for digitalisering i Universitets- og Høgskolesektoren
(Master thesis, 2021)Digitalisering er et begrep «alle» har hørt om de siste årene enten i media eller på arbeidsplassen. Men hva er det egentlig som fører til digitalisering? Vi har i denne studien forsøkt å forklare hvilke drivere for ... -
How important is weather as a predictor for the demand for ski lift passes in the alpine skiing industry?
(Master thesis, 2021)This thesis aims to examine and interpret the importance of weather variables as predictors for demand in the Norwegian alpine skiing industry. A specific skiing facility has provided a unique data set, containing their ... -
Hvordan bidrar parasosiale forhold til en influenser forbrukerens merkeengasjement?
(Master thesis, 2021)Formålet med studien var å få en forståelse for forbrukerens tilknytting til en influenser, og hvordan parasosiale forhold til en influenser innvirker på merkeengasjement. Studien baserer seg på en forskningsmodell bygget ... -
Hvordan CSR-kommunikasjon påvirker brand equity hos unge forbrukere
(Master thesis, 2021)CSR-kommunikasjon er en viktig del av virksomhetens markedsføring for å kunne vise til egen rolle som samfunnsaktør. Derfor er det viktig for virksomheter å fokusere på hvordan effektiv CSR-kommunikasjon formes og hvordan ... -
Innvirkningen av personlighetstrekk på kundeorientering
(Master thesis, 2020)Engelsk sammendrag (abstract) PURPOUSE: This study sought to better understand what impact personality traits has on individual customer-oriented behaviour. Due to the literatures call to investigate more personality ... -
Kommunikasjon med interessenter i komplekse prosjekt: Hvordan foregår involvering og kommunikasjon med interessenter og brukere i et komplekst prosjekt med mange interessenter/brukere?
(Master thesis, 2018)Interessenter i prosjekter kan, som interessenter i organisasjoner, både bli påvirket eller påvirke prosjektet. For at prosjekter skal oppnå suksess og nå sine mål er det avhengig av bidragene fra interessentene. I denne ... -
Kundereiseanalyse i telekommunikasjonsbransjen
(Master thesis, 2021)Hensikten med denne studien er å avdekke i hvilken grad digitalisering av tjenester gjennom heldigitale kundereiser skaper verdi for bedriften. Problemstillingen som studien skal besvare er i hvilken grad heldigitale ...