• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i grunnskolelærerutdanning 5.-10. trinn / Primary and lower secondary education 5th to 10th grade
  • View Item
  •   Home
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i grunnskolelærerutdanning 5.-10. trinn / Primary and lower secondary education 5th to 10th grade
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Passivt mottagende VS Aktivt deltagende. En kvalitativ studie om aktivisering av elever.

Simensen, Jacob Hagelund
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
Simensen.pdf (472.1Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2504980
Date
2017
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor i grunnskolelærerutdanning 5.-10. trinn / Primary and lower secondary education 5th to 10th grade [99]
Abstract
Norsk:

I løpet av min utdanning har jeg så langt frontet et syn om at jo mer aktive elevene mine er, jo bedre. I denne bacheloroppgaven setter jeg som mål å utfordre og utforske mitt eget læringssyn med en kvalitativ studie om aktivisering av elever. Dalland (2012) trekker frem at det er viktig å være sin førforståelse bevisst får å kunne utføre en undersøkelse på en saklig måte, og dette viser jeg da ved å utfordre mine egne tanker og forutsetninger med problemstillingen: «Hvordan kan aktivisering av elever bidra til økt læring hos elevene?» Jeg legger Dewey’s learning by doing og Bandura’s Self-effiancy og observasjonslæring som et teoretisk fundament for min forskning. Jeg intervjuet en lærer og tre elevgrupper med tre elever pr. gruppe. Ut fra funnene i studien har jeg blant annet kommet frem til at elever lærer bedre av å være aktivisert, men da ikke nødvendigvis på en fysisk måte.
 
English:

During my education up to this point, I have had a vision that the more active my pupils are, the better. In this bachelor thesis, I aim to challenge and explore my own point of view with a qualitative study on activation of students. Dalland (2012) emphasizes that it is important to be conscious of your own pre-understanding of the subject to be able to conduct research in an objective way, which I will show by challenging my own thoughts and assumptions with the problem: "How can activation of pupils contribute to increased learning among pupils?» I lay down Dewey's learning by doing and Bandura's Self-effiancy and observation learning as a theoretical foundation for my research. I interviewed a teacher and three pupil groups with three pupils per. group. Based on the findings of the study, I have, among other things, found that students learn better from being active, but not necessarily in a physical way.
 
Description
Bacheloroppgave, grunnskolelærerutdanning, 2017.

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit