Kompetanseheving for personalet tilknyttet tema utrygg tilknytning hos barnehagebarn
Abstract
Norsk:
I min bacheloroppgave har jeg valgt å fokusere på barn med en utrygg tilknytning. Gjennom kompetanseheving hos personalet vil jeg belyse disse barna og deres tilknytningsadferd.. Jeg har valgt følgende problemstilling: ”På hvilke måter kan barnehagelærerens bruk av digitale fortellinger bidra til kompetanseheving om barns utrygge tilknytning i personalgruppa?”. For å belyse tema har jeg laget digitale praksisfortellinger. Disse fortellingen bygger på terori og erfaringer om barns tilknytningsadferd. Filmen prøvde jeg ut på et avdelingsmøte. English:
In my bachelor assignment, I have chosen to focus on children with an insecure attachment. Thought competence building for preschool teachers, do I intend to highlight these children and their attachment behavior. I have chosen the following thesis question: “In which ways can preschool teachers use digital storytelling to aid in competence building in children's insecure attachment to preschool teachers?” I have made a series of digital stories to bring attention to this topic. The stories build on experiences and theories regarding children's attachment behaviors. I previewed my video on a branch meeting.
Description
Bacheloroppgave i barnehagelærerutdanning, Høgskolen i Innlandet, 2018.