Blar i Master i realfagenes didaktikk heltid M2REALH på tittel
Viser treff 14-17 av 17
-
Skrive for å forstå? En studie av elevers metaforer i kreative tekster om faseoverganger.
(Master thesis, 2018)Norsk: Denne masteroppgaven handler om kreativ skriving i naturfag og potensialet kreativ skriving kan ha med tanke på å få et innblikk i elevenes forståelse og mentale modeller. Det naturfaglige temaet i oppgaven er ... -
Tverrfaglig naturfagundervisning i folkehelse og livsmestring – Forståelse og erfaringer
(Master thesis, 2023)Studiet undersøker faglærere i naturfag sine erfaringer og forståelser om tverrfaglig undervisning i det tverrfaglige temaet folkehelse og livsmestring. Fokuset med forskningen rettes mot tre forskningsspørsmål: 1) Hvordan ... -
Utforskende matematikkundervisning og intellektuell risikotaking. En casestudie om undervisning som fremmer modige elever i en klasse på yrkesfag.
(Master thesis, 2022)Utforskende undervisning (eng. inquiry) har fått stor plass i den nye læreplanen, fagfornyelsen (2020). Den presiserer at elevene skal utforske i matematikkundervisningen. Denne type undervisning skiller seg fra tradisjonell ... -
Vurdering av tverrfaglig arbeid som inkluderer naturfag
(Master thesis, 2022)I denne studien har jeg intervjuet fem lærere i to ulike lærerteam om hvordan de utarbeider og vurderer tverrfaglige arbeider som inkluderer naturfag på vg1. Jeg har også intervjuet deres elever om deres refleksjoner rundt ...