Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSolstad, Stian Karoliussen
dc.date.accessioned2015-06-18T07:08:51Z
dc.date.available2015-06-18T07:08:51Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/285166
dc.descriptionBacheloroppgave faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2015nb_NO
dc.description.abstractForfatter: Stian Karoliussen Solstad, Bachelor – Faglærer utdanning i kroppsøving og idrettsfag – 2013 Avdeling for folkehelsefag, Høgskolen i Hedmark, Elverum. Oppgavens tittel: Betydningen av sosialisering og sosial klasse i skolen Problemstilling: Hvilken betydning har sosialisering og sosial klasse for elevenes deltakelse og opplevelse av mestring i kroppsøvingsfaget? Metode: Forskningen er basert på litteraturstudie med en kvalitativ tilnærming som tar i bruk eksisterende forskning og litteratur på området man ønsker å forske på. Resultat: Sosial klasse og sosialisering har tydelig relasjon mellom seg og betydningen for opplevelse og mestring i kroppsøvingsfaget. Hvor familie, venner, jevnaldrende og nærmiljø former individet habitus gjennom sosialisering og sosial klasse til fysisk aktivitet og idrett.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectkroppsøvingnb_NO
dc.subjectidrettsfagnb_NO
dc.subjectsosialenb_NO
dc.subjectklassenb_NO
dc.subjectsosialiseringnb_NO
dc.subjectelevnb_NO
dc.subjectdeltakelsenb_NO
dc.subjectopplevelsenb_NO
dc.subjectmestringnb_NO
dc.subjectkroppsøvingsfagnb_NO
dc.titleHvilke betydning har sosiale klasser og sosialisering for elevenes deltakelse og opplevelse av mestring i kroppsøvingsfaget?nb_NO
dc.title.alternativeWhat significance do social classes and socialization have for student's participation and experience of achievement in physical education?nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Social science in sports: 330nb_NO
dc.source.pagenumber67nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel