Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSteinbakken, Ola
dc.date.accessioned2015-06-18T11:55:13Z
dc.date.available2015-06-18T11:55:13Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/285192
dc.descriptionBacheloroppgave faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2015nb_NO
dc.description.abstractOla Steinbakken, Bachelor i faglærer i kroppsøving og idrettsfag 2015, Høgskolen i Hedmark, avdeling Elverum. Denne fordypningsoppgaven tar for seg begrepet om motivasjon, sett i sammenheng med kroppsøving og elever med nedsatt funksjonsevne. Problemstillingen for denne oppgaven er: «Hvordan best mulig skape motivasjon hos elever med nedsattfunksjonsevne i kroppsøvingsfaget?» I teoridelen av oppgaven belyses temaene om funksjonshemming og motivasjonsbegrepet ved å henvise til relevant litteratur. Jeg har sett på hva som funksjonsnedsettelse fra funksjonshemming, hvordan dette kommer frem i opplæringsloven og læreplanen og hva motivasjon er. For å svare på problemstillingen min har jeg benyttet meg av et litteraturstudie, og jeg har tatt i bruk fire artikler. Resultatet for denne studien viser at det er faktorer, som tilrettelegging av undervisning, oppfylle de tre grunnleggende psykologiske behovene og sørge for en mer selvbestemt og deltagende elev, som er med på å skape motivasjon hos elever med nedsatt funksjonsevne.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectkroppsøvingnb_NO
dc.subjectidrettsfagnb_NO
dc.subjectmotivasjonnb_NO
dc.subjectelevnb_NO
dc.subjectnedsattnb_NO
dc.subjectfunksjonsevnenb_NO
dc.subjectkroppsøvingsfagnb_NO
dc.subjectfunksjonshemmingnb_NO
dc.subjectfunksjonsnedsettelsenb_NO
dc.subjectopplæringslovnb_NO
dc.subjectlæreplannb_NO
dc.titleHvordan kan jeg motivere deg?nb_NO
dc.title.alternativeHow can I motivate you?nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Social science in sports: 330nb_NO
dc.source.pagenumber36nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel