• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i grunnskolelærerutdanning 5.-10. trinn / Primary and lower secondary education 5th to 10th grade
  • View Item
  •   Home
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i grunnskolelærerutdanning 5.-10. trinn / Primary and lower secondary education 5th to 10th grade
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Begrepsforståelse i naturfag hos flerspråklige elever.

Brunvoll, Marianne
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
Brunvoll.pdf (1.052Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/286423
Date
2014
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor i grunnskolelærerutdanning 5.-10. trinn / Primary and lower secondary education 5th to 10th grade [99]
Abstract
Norsk:

I denne oppgaven har jeg undersøkt hvordan tospråklig fagopplæring kan påvirke en

flerspråklig elevs begrepsforståelse og mestringsfølelse i naturfag. For å finne ut om det ble

endring med tospråklig fagopplæring, utførte jeg en kvalitativ studie hvor jeg fulgte en

flerspråklig elev i to naturfagøkter. Den første uten tospråklig fagopplæring i forkant og den

andre med. Funnene drøftet jeg i lys av relevante teorier som isfjellmodellen til Cummins.

Gjennom observasjoner og intervjuer fikk jeg en klar indikasjon på at den flerspråklige

eleven oppnådde større begrepsforståelse og opplevde mer mestring i økta hvor tospråklig

lærer hadde hatt tospråklig fagopplæring med henne i forkant.
 
English:

In this thesis, I examined how bilingual education can affect a multilingual student's

conceptual understanding and sense of mastery in science. To find if there was a change of

conceptual understanding and mastery by bilingual teaching, I performed a qualitative study

in which I followed a multilingual student in two science lessons. The first lesson without

bilingual instruction in advance and the second with. I discussed the findings in light of

relevant theories, such as the iceberg model of Cummins.

Through observations and interviews, I got a clear indication that the multilingual student

achieved greater conceptual understanding and experienced more mastery in the lesson

where the bilingual teacher had bilingual education with the student in advance.
 
Description
Bacheloroppgave, grunnskolelærerutdanning, 2014.

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit