Master i grunnskolelærerutdanning for trinn 1-7 MGL217: Recent submissions
Now showing items 61-66 of 66
-
Elevers rapporterte motivasjon og læring ved bruk av det digitale læringsspillet Wittario i undervisning
(Master thesis, 2022)Formålet med denne oppgaven har vært å undersøke hvordan det digitale læringsspillet Wittario har påvirket 5. og 6. trinns elevers opplevde motivasjon og læring i matematikkundervisning. Bakgrunnen for oppgaven er elevers ... -
Læreroppfatninger av UDIRs kartleggingsverktøy i grunnleggende norsk
(Master thesis, 2022)Minoritetsspråklige elever som ankommer Norge og starter i grunnskolen og videregående har ifølge opplæringslova §2-8 og §3-12 rett på særskilt norskopplæring frem til de har «tilstrekkelig kunnskap» i norsk til å følge ... -
Skolevegrende atferd i tidlig skolealder: En kvalitativ studie av læreres erfaringer med å skape en trygg skolehverdag
(Master thesis, 2022)Det er lite forskning på skolevegrende atferd blant elever på småtrinnet. Derfor er temaet for denne kvalitative studien læreres erfaringer med skolevegrende atferd i tidlig skolealder, og tilrettelegging for å bedre ... -
«Om skolen bare var litt mer opptatt av å inkludere oss døve foreldre» - En kvalitativ undersøkelse som tar utgangspunkt i hørselshemmede foresattes opplevelser i møte med skolens tilrettelegging for skole- hjem- samarbeidet
(Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven er skrevet i profesjonsrettet pedagogikk, og handler om skole-hjem-samarbeidet. Masteroppgaven tar utgangspunkt i en gruppe hørselshemmede foresattes opplevelser av samarbeidet med skolen. Hensikten ... -
Fire læreres forståelse av inkluderende læringsmiljø - elevenes subjektive følelse i fokus
(Master thesis, 2022)Tematikken for denne masteroppgaven er inkluderende læringsmiljø sett fra lærernes perspektiv. Det har vært undersøkt hvordan lærere forstår læreplanens mål om et inkluderende læringsmiljø. Oppgavens formål er å rette fokus ... -
Inkludering i et utenfra-perspektiv til et innenfra-perspektiv.
(Master thesis, 2022)Dette er en masteroppgave i profesjonsrettet pedagogikk ved Høgskolen Innlandet, avdeling Hamar. Inkluderingsbegrepet har fått en stor plass i skolen som et prinsipp som lærere og skoleansatte er forpliktet til å jobbe ...