Browsing Master i digital kommunikasjon og kultur / Master of digital communication and culture heltid M2SKDK by Title
Now showing items 79-87 of 87
-
Ungdom og deres sosiale medier bruk: Produksjon eller konsum og kommunikasjon?
(Master thesis, 2022)Det finnes en del studier om barn og unge som konsumenter av medier, for eksempel hvilke medier de bruker mest, hvor mye tid de bruker på sosiale medier og så videre, men det er gjort lite forskning på denne målgruppen som ... -
Video Games & Cognition: Deep- and Hyper Attention in World of Warcraft
(Master thesis, 2020)English: This thesis investigates N. Katherine Hayles’ proposed cognitive modes of deep- and hyper attention, and their possible relations to the video game World of Warcraft. It is an interdisciplinary study between ... -
Video på nett – en studie av det multimodale samspillet i nyhetsartikler på VG Nett.
(Master thesis, 2014)Norsk sammendrag: Bakgrunnen for denne avhandlingen er knyttet til utviklingen av nettaviser og til dreiningen mot det visuelle i nettartikler. Jeg er selv journalist og har erfart at fokuset på bilder og video i ... -
Virksomheters bruk av sosiale medier - Et casestudie av en bank.
(Master thesis, 2016)Norsk: Sosiale medier er nettbaserte tjenester der brukerne lager seg en profil hvor de kan dele informasjon, ha kontakt med folk og se hva andre deler (boyd og Ellison, 2007, s. 211). Facebook og Instagram er begge sosiale ... -
Visuell forskningsformidling - Det retoriske bildet framfor vitenskapelig tekst
(Master thesis, 2016)Norsk: I denne masteroppgaven ser jeg på hvordan vitenskapelig forskning formidles via visuelle uttrykk som det bilder er. Caset i min masteroppgave er Forskning.no der jeg ser på hvordan de bruker bilder for å formidle ... -
Your Photo, My Destination! A qualitative semiotic analysis of tourist user-generated content from the west of Norway on Instagram.
(Master thesis, 2022)Instagram er en populær plattform for deling av visuelt innhold. Instagram-brukere deler innhold om ulike emner som dagligliv, mat, deres interesser og ferieturer. Brukere følger vanligvis estetiske normer som er definert ... -
Youtube-influencerens retorikk En analyse av influencerens søken etter tillit og lojalitet
(Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven omhandler hvordan influencere på den sosiale medieplattformen Youtube forsøker å skape tillit og lojalitet hos sitt publikum gjennom sin retorikk. Oppgaven fokuserer hovedsakelig på å undersøke hvordan ... -
Ytringsfrihet og den visuelle ytring – bilder med slagkraft.
(Master thesis, 2016)Norsk: Denne oppgaven handler om ytringsfrihet og den visuelle ytringen. Spørsmålet var hvordan vestlige nettaviser forvalter det visuelle med tanke på ytringsfriheten, og hvordan bilder og tegninger kan tenkes å ha en ... -
Å spille med følelsene: Sorg og affektive rom i digitale spill, og hvordan spill kan bidra i sorgarbeid
(Master thesis, 2019)Norsk: Denne masteroppgaven søker å svare på hvordan de fire digitale spillene Oxenfree, Fragments of Him, That Dragon, Cancer og Life is Strange: Before the Storm kan skape affektive rom relatert til sorg og død, hva det ...