Browsing Bachelor i faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag by Issue Date
Now showing items 21-40 of 95
-
Forskjeller mellom utdannet og ufaglært kroppsøvingslærer
(Bachelor thesis, 2013)Forfatter: Marius Andersen, student ved bachelor i faglærer i kroppsøving, ved Høyskolen i Hedmark, avdeling Elverum Oppgavetittel: «Forskjeller mellom utdannet og ufaglært kroppsøvingslærer». Problemstilling: Er ... -
Læringsutbytte i kroppsøving
(Bachelor thesis, 2013)Forfatter: Ola Erik Heen Moe Tittel: Norsk tittel: Læringsutbytte i kroppsøving Innledning: Her tar jeg for meg hvorfor jeg skriver oppgaven, bakgrunn og problemfelt. I tillegg ser jeg på oppbygningen av oppgaven og ... -
Påvirkning av toppidrettselevers ernæringsvaner
(Bachelor thesis, 2013)Forfatter Henning Falldalen. Oppgavens tittel Påvirkning av toppidrettselevers ernæringsvaner. Influence of top sports student nutrition habits. Problemstilling Hvilke faktorer mener toppidrettselever påvirker egne ... -
Kjønnsdeling i kroppsøvingsfaget
(Bachelor thesis, 2013)Forfatter: Simen Kummeneje. Tittel: Kjønnsdeling i kroppsøvingsfaget. Bakgrunn: I dagens Norge er vi veldig opptatt av tilpasset opplæring og å få alle med i undervisningen. Med årene har kjønnsdeling av klassene, ... -
Hvordan kan lærere motivere elever til å delta i kroppsøving?
(Bachelor thesis, 2013)Forfatter Ingrid Dahl Oppgavetittel Hvordan kan lærere motivere elever til å delta i kroppsøving? Problemstilling Hvordan kan kroppsøvingslærere motivere elever som ikke liker kroppsøving til å delta? Teori Forskningen ... -
Toppidrett og videregående skole
(Bachelor thesis, 2013)Formålet med denne oppgaven er å belyse hva som motiverer idrettsungdom til å kombinere utdanning ved siden av satsingen på en idrett. Mitt ønske har vært å belyse dette opp mot selvbestemmelsesteorien. Forfatter: Espen ... -
Spiseforstyrrelser i skolen
(Bachelor thesis, 2013)Denne oppgaven tar for seg emnet spiseforstyrrelser i skolen. Problemstillingen lyder som følger: «Hvordan kan skolen oppdage og hjelpe elever med spiseforstyrrelser?» For å få svar på min problemstilling har jeg ... -
Motivasjon hos idrettselever
(Bachelor thesis, 2013)Sammendrag Forfatter: Magnus Frøyland, student ved Høgskolen i Hedmark, avdeling Elverum. 3. året på Bachelor Faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag. Oppgavens tittel: Motivasjon hos toppidrettselever. Problem ... -
Uteskole: et hjelpemiddel til økt fysisk aktivitet og læringsglede?
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvilken effekt har uteskole på fysisk aktivitet og læringsglede i skolehverdagen? Metode: Generell litteraturstudie hvor jeg gikk kritisk gjennom relevant litteratur og forskning for å finne svar på ... -
Skolefruktordning og kostholdsvaner
(Bachelor thesis, 2014)Problemområde: Overvekt og fedme er stadig et økende problem blant den norske befolkningen. Skolefruktordningen er derfor et av mange forebyggende tiltak i den norske skolen. Jeg ønsker å finne ut om skolefruktordningen ... -
Kjønnsblandet eller kjønnsdelt kroppsøving?
(Bachelor thesis, 2014)Forfatter Audun Fingarsen Tittel Kjønnsblandet eller kjønnsdelt kroppsøving? Nøkkelord Kroppsøving, jenter, gutter, kjønnsblandet, kjønnsdelt, tilpasset opplæring, kjønn, selvoppfatning, aktivitetsnivå, kroppsøvings ... -
Faktorer som påvirker trivsel i kroppsøving
(Bachelor thesis, 2014)Denne oppgaven vil belyse hvordan faktorer som inngår i selvbestemmelsesteorien og motivasjonsklima kan påvirke elever. Problemstillingen er: «Hvilke faktorer i et motivasjonsklima påvirker trivselen til elevene i ... -
Motivasjon til livslang bevegelsesglede
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling/problemområde: Hvordan kan læreren påvirke elevenes motivasjon i kroppsøvingsfaget? Oppgaven belyser hvilke faktorer som kan være med på å avgjøre elevenes grad av motivasjon i kroppsøvingsfaget. Videre ... -
Legitimering av kroppsøvingsfaget som dannelsesfag for livslang bevegelsesglede
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: I hvilken grad kan kroppsøvingsfaget legitimeres som dannelsesfag for å oppnå livslang bevegelsesglede? Metode Litteraturstudie utført med en systematisk gjennomgang av relevant faglitteratur og ... -
Tilpasset opplæring i kroppsøving i grunnskolen
(Bachelor thesis, 2014)Ann Helen Rekdal Godheim, Bachelor i faglærer i kroppsøving og idrettsfag 2014, Høgskolen i Hedmark, avdeling Elverum. Denne oppgaven tar for seg begrepet tilpasset opplæring i kroppsøving, på grunnskolenivå. Problemstilling ... -
Spiseforstyrrelser i videregående skole
(Bachelor thesis, 2014)Forfatter: Ola Erling Korbøl Tittel på oppgaven: Spiseforstyrrelser i videregående skole. Problemstilling: «Hvordan skal vi som kroppsøvingslærere i videregående skole oppdage og legge til rette vår undervisning for ... -
Motivasjon til kroppsøving hos elever i den videregående skolen
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling / problemfelt: Hvilke faktorer er med på å motivere elever på videregående skole for kroppsøvingsfaget? I min oppgave ønsker jeg å finne ut hvilke faktorer som motiverer elever i kroppsøvingstimene. Metode: Jeg ... -
Hvordan kan kroppsøving motivere eleven til livslang bevegelsesglede?
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan kan faget kroppsøving motivere eleven til livslang bevegelsesglede? Teori: Teorien omhandler hovedsakelig motivasjon for fysisk aktivitet blant ungdom, indre og ytre motivasjon, selvbestemmelsesteori ... -
Kostholdsvaner i videregående skole
(Bachelor thesis, 2014)Problemstillinger: Hovedproblemstilling: Hvilke kostholdsvaner har elever i videregående skole på studiespesialiserende linje på 1. trinn? Metode: Oppgaven er utarbeidet gjennom kvantitativ spørreundersøkelse. Utvalget ... -
Relevansen av tilpasset opplæring i kroppsøving i forhold til kjønn
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling På hvilken måte er tilpasset opplæring relevant i forhold til elevenes kjønn i kroppsøvingsfaget? Teori Oppgaven innebefatter teoribegreper som tilpasset opplæring, kjønn i forskjellige sammenhenger, ...