• Elevmedvirkningens betydning for mestringsforventning, og læreren som tilrettelegger 

      Karterud, Julie (Bachelor thesis, 2018)
      Denne bacheloroppgaven er en litteraturstudie som omhandler elevmedvirkning, mestringsforventning og lærerens rolle i forhold til elevmedvirkning og mestringsforventning. Problemstillingen som skal besvares er som ...
    • Growth mindset som metode for å fremme innsats i kroppsøvingsfaget 

      Nymark, Simen (Bachelor thesis, 2017)
      Formål: Formålet med oppgaven er å se virkningen av enkle tiltak for å inspirere til innsats i kroppsøvingsfaget. Problemstilling: Hvordan kan kroppsøvingslærer inspirere til innsats ved bruk av growth mindset i ...
    • Hvilke betydning har sosiale klasser og sosialisering for elevenes deltakelse og opplevelse av mestring i kroppsøvingsfaget? 

      Solstad, Stian Karoliussen (Bachelor thesis, 2015)
      Forfatter: Stian Karoliussen Solstad, Bachelor – Faglærer utdanning i kroppsøving og idrettsfag – 2013 Avdeling for folkehelsefag, Høgskolen i Hedmark, Elverum. Oppgavens tittel: Betydningen av sosialisering og sosial ...
    • Hvordan kan vi som kroppsøvingslærere fremme deltakelsen i faget? 

      Alnes, Victoria Fjelde; Andersen, Nina (Bachelor thesis, 2016)
      Forfatter: Nina Andersen, faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2016. Høgskolen i Hedmark, avdeling Elverum, folkehelsefag. Victoria Fjelde Alnes, faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2016. Høgskolen i ...
    • Kjønnsdeling i kroppsøvingsfaget 

      Kummeneje, Simen (Bachelor thesis, 2013)
      Forfatter: Simen Kummeneje. Tittel: Kjønnsdeling i kroppsøvingsfaget. Bakgrunn: I dagens Norge er vi veldig opptatt av tilpasset opplæring og å få alle med i undervisningen. Med årene har kjønnsdeling av klassene, ...
    • Lærerens Innflytelse på Elevenes Motivasjon til Kroppsøvingsfaget 

      Jensen, Kenneth (Bachelor thesis, 2016)
      Forfatter: Kenneth Jensen, Faglærer i kroppsøving og idrettsfag, 2016 Høgskolen i Hedmark, avd. Elverum. Folkehelsefag Tittel: Lærerens innflytelse på elevenes motivasjon til kroppsøvingsfaget Problemstilling: Hvordan ...
    • Læringsklima og tilfredsstillelse av de grunnleggende psykologiske behov 

      Bovolden, Helene Kronvold (Bachelor thesis, 2012)
      Problemstilling: Hvordan motivasjonelt klima påvirker elevenes grunnleggende behov? Metode: Kvantitativ metode med spørreundersøkelse på elever i grunnskolen i Sør-Østerdalen, med fokus på 9- og 15-åringer. Resultat: Gjennom ...
    • Motivasjon i kroppsøving 

      Kroken, Simen Korbøl (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling: Hvordan kan vi underbygge formålet med kroppsøvingsfaget, slik at elevene blir inspirert og motivert til livslang bevegelsesglede? Denne oppgaven skal gå gjennom hvilke faktorer som er sentral og vektlegge ...
    • Motivasjon til livslang bevegelsesglede 

      Martinsen, Esben (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling/problemområde: Hvordan kan læreren påvirke elevenes motivasjon i kroppsøvingsfaget? Oppgaven belyser hvilke faktorer som kan være med på å avgjøre elevenes grad av motivasjon i kroppsøvingsfaget. Videre ...
    • Sosioøkonomisk påvirkning på fysisk aktivitet og dens sammenheng med prestasjons og mestringsorientert motivasjon i kroppsøving 

      Larsen, Andreas (Bachelor thesis, 2017)
      Problemstilling: På hvilken måte påvirker sosioøkonomiske forhold elevenes deltakelse i kroppsøving og hvilken sammenheng har dette med elevenes prestasjons- og mestringsorientert motivasjon? Teori: Her blir det presentert ...
    • Tilpasset opplæring for funksjonshemmede elever 

      Enkerud, Tonje (Bachelor thesis, 2016)
      Forfatter: Tonje Enkerud, Faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2016. Høgskolen i Hedmark, avdeling Elverum, folkehelsefag. Tittel: Tilpasset opplæring for funksjonshemmede elever. Problemstilling: Hvordan kan ...