Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorKjernli, Jorid
dc.date.accessioned2012-06-25T08:22:16Z
dc.date.available2012-06-25T08:22:16Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/132786
dc.descriptionBachelor faglærer i kroppsøving og idrettsfag, 2012no_NO
dc.description.abstractProblemstilling: I hvilken grad påvirker leirskoleopphold lærernes egen friluftlivsundervisning i egen skole? Teori: Teorien presenterer leirskolen og hvordan friluftsliv hører hjemme i grunnskolen gjennom gjeldende læreplan og som mulighet til tverrfaglig undervisning. I tillegg knyttes Bandura sin sosiale læringsteori opp mot observasjon av friluftsliv på leirskolen. Metode: Metoden som er brukt er kvalitativt intervju av tre lærere som har erfaring med leirskoleopphold med klasser. Resultater: Resultatene som framkom gjennom undersøkelsene, viser at leirskoleoppholdet påvirker lærernes egen friluftlivsundervisning i en liten grad. Det fører ikke til mer bruk av friluftsliv i skolehverdagen, men til inspirasjon og bekreftelse av viktigheten av friluftsliv i skolen.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.subjectleirskoleno_NO
dc.subjectfriluftslivno_NO
dc.subjectundervisningno_NO
dc.subjectgrunnskolenno_NO
dc.subjectlæreplanerno_NO
dc.subjecttverrfagligno_NO
dc.titleLeirskolen som påvirkning til friluftslivsundervisning i grunnskolenno_NO
dc.title.alternativeCamp as the influence of outdoor education in primary schoolsno_NO
dc.typeBachelor thesisno_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Social science in sports: 330no_NO
dc.source.pagenumber45 s.no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel