dc.contributor.author | Kjernli, Jorid | |
dc.date.accessioned | 2012-06-25T08:22:16Z | |
dc.date.available | 2012-06-25T08:22:16Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/132786 | |
dc.description | Bachelor faglærer i kroppsøving og
idrettsfag, 2012 | no_NO |
dc.description.abstract | Problemstilling:
I hvilken grad påvirker leirskoleopphold lærernes egen friluftlivsundervisning i egen skole?
Teori:
Teorien presenterer leirskolen og hvordan friluftsliv hører hjemme i grunnskolen gjennom gjeldende læreplan og som mulighet til tverrfaglig undervisning. I tillegg knyttes Bandura sin sosiale læringsteori opp mot observasjon av friluftsliv på leirskolen.
Metode:
Metoden som er brukt er kvalitativt intervju av tre lærere som har erfaring med leirskoleopphold med klasser.
Resultater:
Resultatene som framkom gjennom undersøkelsene, viser at leirskoleoppholdet påvirker lærernes egen friluftlivsundervisning i en liten grad. Det fører ikke til mer bruk av friluftsliv i skolehverdagen, men til inspirasjon og bekreftelse av viktigheten av friluftsliv i skolen. | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.subject | leirskole | no_NO |
dc.subject | friluftsliv | no_NO |
dc.subject | undervisning | no_NO |
dc.subject | grunnskolen | no_NO |
dc.subject | læreplaner | no_NO |
dc.subject | tverrfaglig | no_NO |
dc.title | Leirskolen som påvirkning til friluftslivsundervisning i grunnskolen | no_NO |
dc.title.alternative | Camp as the influence of outdoor education in primary schools | no_NO |
dc.type | Bachelor thesis | no_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Social science in sports: 330 | no_NO |
dc.source.pagenumber | 45 s. | no_NO |