Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorFrøyland, Magnus
dc.date.accessioned2013-07-10T09:29:58Z
dc.date.available2013-07-10T09:29:58Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/132810
dc.descriptionBacheloroppgave, faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2013no_NO
dc.description.abstractSammendrag Forfatter: Magnus Frøyland, student ved Høgskolen i Hedmark, avdeling Elverum. 3. året på Bachelor Faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag. Oppgavens tittel: Motivasjon hos toppidrettselever. Problemstilling: Hvordan fungerer kombinasjonen skole og idrett for toppidrettselever? Teori: I teorien tar jeg for meg toppidrett i skolen, indre- og ytre motivasjon, selvbestemmelsesteorien og tidligere forskning på emnet. Metode: Her tar jeg for meg litt om hva metode er, men hovedsakelig om kvalitativ metode som blir brukt i min forskning. Resultat: Det viser seg at tre av de fire toppidrettselevene jeg intervjuet prioriterer idretten sin fremfor skole. Bare en av de fire av toppidrettselevene føler han mestrer både skole og idrett.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.subjectkroppsøvingno_NO
dc.subjectidrettsfagno_NO
dc.subjectgymno_NO
dc.subjectmotivasjonno_NO
dc.subjecttoppidrettno_NO
dc.subjectselvbestemmelseno_NO
dc.subjectselvebestemmelsesteorino_NO
dc.subjectskoleno_NO
dc.subjectteorierno_NO
dc.subjectkvalitativ metodeno_NO
dc.titleMotivasjon hos idrettseleverno_NO
dc.title.alternativeMotivation among elite sport studentsno_NO
dc.typeBachelor thesisno_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Social science in sports: 330no_NO
dc.source.pagenumber31no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel