dc.contributor.author | Frøyland, Magnus | |
dc.date.accessioned | 2013-07-10T09:29:58Z | |
dc.date.available | 2013-07-10T09:29:58Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/132810 | |
dc.description | Bacheloroppgave, faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2013 | no_NO |
dc.description.abstract | Sammendrag
Forfatter: Magnus Frøyland, student ved Høgskolen i Hedmark, avdeling Elverum. 3. året på Bachelor Faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag.
Oppgavens tittel:
Motivasjon hos toppidrettselever.
Problemstilling:
Hvordan fungerer kombinasjonen skole og idrett for toppidrettselever?
Teori:
I teorien tar jeg for meg toppidrett i skolen, indre- og ytre motivasjon, selvbestemmelsesteorien og tidligere forskning på emnet.
Metode:
Her tar jeg for meg litt om hva metode er, men hovedsakelig om kvalitativ metode som blir brukt i min forskning.
Resultat:
Det viser seg at tre av de fire toppidrettselevene jeg intervjuet prioriterer idretten sin fremfor skole. Bare en av de fire av toppidrettselevene føler han mestrer både skole og idrett. | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.subject | kroppsøving | no_NO |
dc.subject | idrettsfag | no_NO |
dc.subject | gym | no_NO |
dc.subject | motivasjon | no_NO |
dc.subject | toppidrett | no_NO |
dc.subject | selvbestemmelse | no_NO |
dc.subject | selvebestemmelsesteori | no_NO |
dc.subject | skole | no_NO |
dc.subject | teorier | no_NO |
dc.subject | kvalitativ metode | no_NO |
dc.title | Motivasjon hos idrettselever | no_NO |
dc.title.alternative | Motivation among elite sport students | no_NO |
dc.type | Bachelor thesis | no_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Social science in sports: 330 | no_NO |
dc.source.pagenumber | 31 | no_NO |