Browsing Hedmark Rapport / Reports (ISSN: 1501-8563) by Subject "veiledning"
Now showing items 1-8 of 8
-
Ekstern og intern vurdering i skolesystemet i Nederland. Et komparativt perspektiv.
(2001; 5, Research report, 2001)Norsk: Denne rapporten er en studie av vurderingssystemet i Nederland i et komparativt perspektiv. Målet med dette arbeidet var å formidle erfaringene fra en studietur i regi av Statens utdanningskontor i Hedmark. Hensikten ... -
Fra kontaktsykepleier til hovedveileder – erfaringer med en ny veiledningsmodell
(Høgskolen i Hedmark - Rapport;10/2009, Research report, 2010)Hovedveiledermodellen beskriver tre aktører som har ansvar for veiledning, oppfølging og evaluering av studenter i veiledede praksisperioder, hovedveileder, daglig veileder og lærer. I modellen fristiller praksisfeltet ... -
Kvalitetsutvikling i samspillet mellom høgskolen og praksisfeltet i grunnskolelærerutdanningen: Hvordan kan strukturelle endringer og kompetanseutvikling bidra? Et delprosjekt under PIL-prosjektet (Praksis som integrerende element i lærerutdanning)
(Rapport;13/2011, Research report, 2011)Norsk: Høgskolen i Hedmark søkte i 2008 om midler til å delta i delprosjekt under PIL og har deltatt med to prosjekter. Intensjonen med PIL-prosjektet er å styrke relasjonen til praksisfeltet. Det første delprosjektet har ... -
Pedagogisk entrepenørskap i Namibia 2005-2008 : sluttrapport
(Høgskolen i Hedmark - Rapport;02/2009, Research report, 2010)Norsk: Høgskolen i Hedmark avd. LUNA ble invitert av Namibiaforeningen i 2005 til å bistå Namibias utdanningsdirektorat NIED (National Institut for Education and Development) i utvikling av læreplaner i Entreprenørskap ... -
Personalsamarbeid i barnehagen med vekt på kommunikasjon : rapport fra et utviklingsprosjekt i Borgen barnehage
(Rapport, Research report, 2008)Norsk: Rapporten er en beskrivelse av et FoU arbeid som ble gjennomført i Borgen barnehage, Moelv. Målet med prosjektet var å videreutvikle personalsamarbeidet med hovedvekt på bevisstgjøring av egen rolle og kommunikasjon samt ... -
Skoleutvikling og læring i forskende partnerskap. Prosjekt «Zebra» i lys av aksjonsforskning
(15;2003, Research report, 2003)Denne rapporten er et resultat av forskende partnerskap mellom Høgskolen i Hedmark og Ådalsbruk Oppvekstsenter der undertegnede har vært veileder og aksjonsforsker i prosjekt «Zebra», et omfattende skoleutviklingsprosjekt. ... -
Veiledning i skole og barnehage med utgangspunkt i "Handling/refleksjonsmodellen" og "Milanomodellen"
(Rapport, Research report, 2008)Norsk: Rapporten gjør først rede for "Handling/refleksjonsmodellen" og "Milanomodellen". Ved hjelp av praktiske eksempler vises det hvordan en kombinasjon av disse to modellene er hensiktsmessige til veiledningsbruk i ... -
Vurdering av forsøks- og utviklingsarbeid
(6;2002, Research report, 2002)Denne rapporten presenterer en vurdering av et pågående forsøks- og utviklingsarbeid ved ”nye Nes ungdomsskole”. Hensikten med rapporten er å formidle noen resultater av vurderingsarbeidet og veiledningsdialogen i ...