Browsing Artikkel - fagfellevurdert vitenskapelig / Articles - peer-reviewed by Journals "Uniped"
Now showing items 1-7 of 7
-
En faglig, pedagogisk og demokratisk genistrek? Om science shops
(Journal article; Peer reviewed, 2012) -
Faglærere som ressurs i prosjekter med teknologi i fleksibel høyere utdanning
(Peer reviewed; Journal article, 2015)Artikkelen belyser faglærernes opplevelse av planlegging og gjennomføring av et fleksibelt høgskolestudium der bruk av blogg skulle prøves ut. Analyser av intervjuer med faglærerne og spørreskjema mot studentene viser ... -
Hva opplever sykepleierstudenter som hensiktsmessig bruk av studentresponssystem i undervisning i palliativ omsorg?
(Journal article; Peer reviewed, 2015)Studentresponssystem (SRS) har vært brukt over lengre tid i flere utdanninger, men har forholdsvis nylig blitt tatt i bruk innen sykepleierutdanningen. Å ta i bruk SRS i større klasser er en tilnærming for å aktivisere og ... -
Hvordan skape meningsfylte sammenhenger mellom "læring inne" og "læring ute" i sosialfaglig profesjonskvalifisering?
(Journal article; Peer reviewed, 2012) -
Læringspyramiden - en undersøkelse av opphav, utbredelse og gyldighet.
(Peer reviewed; Journal article, 2009)The Learning Pyramid has appeared in Norwegian educational texts for more than 30 years, but the model's origin and empirical basis are dubious. Moreover, there is no agreement on how the model should look, which learning ... -
Pedagogiske mapper for digital dokumentasjon og deling av kompetanse
(Peer reviewed; Journal article, 2009)Pedagogiske mapper blir i økende grad nasjonalt og internasjonalt benyttet til dokumentasjon og deling av pedagogisk kompetanse. I denne artikkelen ser vi nærmere på dette fenomenet, hva som er rasjonalet bak digitale ... -
Trepartssamtalen - en arena for å styrke samspillet mellom høgskolens undervisning og praksis? Eksempler fra lærerutdanningen
(Journal article; Peer reviewed, 2013)Denne artikkelen retter fokus mot hvordan man kan styrke sammenhengen mellom høgskolens undervisning og studentens praksis. Utgangspunktet er deltakelse i det nasjonale prosjektet Praksis som Integrerende element ...