Tilpasset opplæring i kroppsøving i grunnskolen
Abstract
Ann Helen Rekdal Godheim,
Bachelor i faglærer i kroppsøving og idrettsfag 2014, Høgskolen i Hedmark, avdeling Elverum.
Denne oppgaven tar for seg begrepet tilpasset opplæring i kroppsøving, på grunnskolenivå. Problemstilling for denne oppgaven er: «Hvordan legges det til rette for tilpasset opplæring i kroppsøving i grunnskolen?»
I kapittel 3 belyses temaet tilpasset opplæring ved å henvise til relevant litteratur. Jeg har sett på hva tilpasset opplæring er, og hvordan det tilrettelegges og tilpasses for elevene.
For å svare på problemstillingen benyttet jeg meg av litteraturstudie, og jeg har tatt i bruk fire artikler. Resultatet i denne studien viser at kroppsøvingslærerne har ulike meninger om tilpasset opplæring, og en av de største utfordringene er å planlegge, organisere og tilrettelegge undervisningen for hver enkelt elev. Det er stor variasjon i hvordan hver enkelte skoler og lærere praktiserer tilpasset opplæring i kroppsøving, og de fleste jobber individuelt med tilrettelegging av undervisning.
Description
Bacheloroppgave faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2014