Master i økonomi og ledelse – markedsføringsledelse heltid MØLMH: Nye registreringer
Viser treff 1-20 av 72
-
Hvordan påvirker prestasjonsmåling frontlinjeansattes fokus i møte med kunden?
(Master thesis, 2024)Den økonomiske situasjonen i dagens samfunn bærer preg av presset økonomi, inkassosaker og forbruksgjeld for mange. Det er av den grunn naturlig at det leder til at flere kunder tar kontakt med banken sin, for å uttrykke ... -
Hvordan påvirker menneskelige og ikke-menneskelige aktører implementering av bærekraftig praksis i prosjekter?
(Master thesis, 2024)Denne studien utforsker implementeringen av bærekraftig praksis i byggebransjen gjennom analyse av hendelsesforløpet til en case. Aktør-nettverksteorien (ANT) benyttes som et rammeverk, med fokus på konsepter som styrkeprøver ... -
Reiseinfluenseres påvirkning på nordmenns innenlands reiselyst
(Master thesis, 2024)Sammendrag Hensikt: Influensermarkedsføring er en populær og stadig voksende markedsføringsmetode. Denne studien ser på reiseinfluensere som har promotert Norge som reisemål på Instagram, og hvordan deres følgeres intensjon ... -
Effekten av disruptive endringer i markedsføringen i den norske hotellnæringen
(Master thesis, 2024)Tidligere forskning har i en svært liten grad forsket på hvordan disruptiv innovasjon kan påvirke markedsføringen hos virksomheter, og det er svært begrenset hva litteraturen sier om denne tematikken i en norsk kontekst. ... -
Given the current gap in EV adoption rate and the charging infrastructure developments, to what extent is the automotive industry prepared for a sustainable transition to a zero-emission ecosystem?
(Master thesis, 2024)Dette studiet tar utgangspunktet i å undersøke elbilmarkedet, tidligere identifisert som et blått hav, som forventes å bli et rødt hav i nær fremtid. Det fremhever innsats for å fremme en kultur for bærekraft og innovasjon ... -
Hvordan norske plateselskaper bruker «storytelling» for å bygge artisters merkevare.
(Master thesis, 2023)Digitalisering og sosiale medier har ført til at forbrukere forlanger mer av innholdet de blir servert, samtidig som at de har lavere tålmodighet. Hvordan klarer virksomheter å få merkevaren i bevisstheten til forbrukerne? ... -
«Hvordan påvirkes forbrukernes oppfatning av merkevaren når produktet endrer til en bærekraftig emballasje?»
(Master thesis, 2023)Studien undersøker forbrukerens oppfatning til endring av emballasje i et bærekraftperspektiv. Dette har som hensikt å gi en innsikt i oppfatninger til ulik emballasje og påvirkningsfaktoren det vil ha på forbrukerlojalitet ... -
The impact of social and environmental CSR communication on brand image
(Master thesis, 2022)Formål: Formålet med denne studien er å utforske hvilken påvirkning CSR (corporate social responsibility) kommunikasjon har på kundens merkevareoppfattelse, presist merkevarebilde. Design/metode/tilnærming: Forskningen ... -
The impact of social and environmental CSR communication on brand image
(Master thesis, 2022)Formål: Formålet med denne studien er å utforske hvilken påvirkning CSR (corporate social responsibility) kommunikasjon har på kundens merkevareoppfattelse, presist merkevarebilde. Design/metode/tilnærming: Forskningen ... -
Innvirkningen av miljømessige tiltak på en industribedrifts omdømme
(Master thesis, 2022)Tidligere forskning på bærekraftige tiltak (også kalt CSR-tiltak eller initiativer) og påvirkning på omdømme har fokusert på B2C-kontekster, der denne studien ønsker å oppnå en forståelse for om bærekraftige tiltak har en ... -
Innvirkningen av miljømessige tiltak på en industribedrifts omdømme
(Master thesis, 2022)Tidligere forskning på bærekraftige tiltak (også kalt CSR-tiltak eller initiativer) og påvirkning på omdømme har fokusert på B2C-kontekster, der denne studien ønsker å oppnå en forståelse for om bærekraftige tiltak har en ... -
Hvordan er økonomifunksjonen organisert i små kommuner, og hva er hovedutfordringene?
(Master thesis, 2021)Økonomistyringen i offentlig sektor blir stadig viktigere og mer utfordrende. New Public Management (NPM) er en internasjonal utviklingstrend som de senere tiår har ført til et økt fokus på økonomistyringen i offentlig ... -
Faktorer som påvirker valg av hjemmekontor.
(Master thesis, 2021)COVID-19 pandemien har medført en kraftig økning i bruk av hjemmekontor. Selv om det foreligger moderate mengder av forskning på området innenfor bruk av hjemmekontor før COVID-19 har pandemien eksponert en langt større ... -
USE OF AGILE METHODOLOGIES IN DIGITAL TRANSFORMATION BARRIERS
(Master thesis, 2021)Abstract We are living in a global world and this feeling of living globally connected digitalization has brought this concept clearer to every member of society. The rapid increase in technological advancement & innovation ... -
DIGITAL SAMHANDLING I BESLUTNINGSPROSESSEN Hvordan har tvungen digital samhandling påvirket beslutningsprosessen?
(Master thesis, 2021)Å fatte gode beslutninger har vært tema for forskning i over et halvt århundre. Nå står næringslivet i en helt ny situasjon. 2020 ble året da virksomhetsstyring og ledelse ble satt på prøve – sammen med så mye annet. Ledere ... -
Samarbeid for innovasjon i skiftende omgivelser
(Master thesis, 2020)Det å bedrive utviklingsarbeid i bedrifter er helt nødvendig for å møte markedets stadig skiftende behov. Det kreves tid og ressurser for å erverve den nødvendige markedsinnsikten som trengs for å skape verdiforslag som ... -
Hvordan har små og mellomstore virksomheter håndtert Covid 19? En studie med fokus på ledelse, strategi og kultur
(Master thesis, 2021)Covid-19 blir omtalt som vår tids mest inngripende krise, en krise som i over et år har rammet enkeltpersoner og virksomheter med ulik karakter og styrke. Hvordan har egentlig denne krisen påvirket små og mellomstore ... -
«Hvilke muligheter og barrierer kan en omstilling til sirkulærøkonomi skape for avfallsforebygging og ombruk?»
(Master thesis, 2021)I denne masteroppgaveavhandlingen har vi forsket på muligheter og barrierer en sirkulær økonomi skaper for avfallsforebygging og gjenbruk. Problemstillingen ble utformet med bakgrunn i at det har vært lite forskning innenfor ... -
Samspillet mellom organisatorisk læring, ressursintegrasjon og tjenesteinnovasjon
(Master thesis, 2021)Ressursintegrasjon er fundamentalt for verdiskaping (Vargo & Lusch, 2016), og dermed for tjenesteinnovasjon som også er verdiskaping (Findsrud, 2020; Priem, 2007). Findsrud og Dehling (2019) argumenterer for at ressursintegrasjon ... -
En økonomisk verdsettelse av Norway Royal Salmon ASA
(Master thesis, 2021)I denne masteravhandlingen har jeg gjennomført en økonomisk verdivurdering av Norway Royal Salmon ASA for å komme frem til selskapets underliggende verdi. Formålet med dette har vært å estimere prisen på aksjen til selskapet. ...