Master i økonomi og ledelse – markedsføringsledelse heltid MØLMH: Nye registreringer
Viser treff 41-60 av 67
-
«CSR: innvirkning på kundenes merkelojalitet»
(Master thesis, 2019)Hensikt - Denne studien har som hensikt å utforske om word of mouth og intensjon om gjenkjøp blir påvirket ved kommunikasjon av miljøaspektet og samfunnsaspektet. Design/metode/tilnærming - Det er benyttet kvantitativ ... -
Kvaliteten på informasjonen i bærekraftsrapportering - Interessenters oppfattelser
(Master thesis, 2019)I denne masteroppgave avhandlingen har vi forsket på hvordan interessenter blir påvirket av kvaliteten på informasjonen i bærekraftsrapporteringen. Problemstillingen ble utformet på bakgrunn av at det har vært lite forskning ... -
Hvordan påvirker kompetanse og endringsledelse digital forretningsutvikling i regnskapsbransjen?
(Master thesis, 2019)Formålet med denne masteravhandlingen er å kunne sette enda mer fokus på hvilke utfordringer, men også muligheter en digitaliseringsprosess gir virksomheter innenfor regnskapsførerbransjen. Dette kan bidra til at de som ... -
Betydningen av autentisitet og kongruens i studenters vurdering av studiesteder
(Master thesis, 2019)Bakgrunnen for denne studien er et ønske om bedre forståelse for hva som er viktig for personer som skal velge studiested. Formålet er å fremskaffe kunnskap om i hvilken grad studenters selvbildekongruens påvirker et ... -
«Interaktive og informative kommunikasjonsstrategier: forståelse av kundens merkeholdning og merkekjennskap»
(Master thesis, 2019)I senere tid har det blitt et mye større fokus på at virksomheten har et ansvar for de ringvirkningene aktivitetene deres skaper. Det har derfor blitt en del av virksomheten å kommunisere ut til sine interessenter det ... -
Barrierer for adopsjon av selvbetjeningsløsninger innenfor forsikring
(Master thesis, 2019)Formål –Denne masteroppgaven tar sikte på å avdekke og forklare mulige barrierer for adopsjon av selvbetjente forsikringsløsninger. For å undersøke dette fenomenet har forfatterne tatt utgangspunkt i forsikringskunder i ... -
Det fysiske rommets betydning for kunnskap i organisasjonen - En hverdag i Activity Based Workplace
(Master thesis, 2019)Dette er en masteroppgave i form av en kvalitativ studie med intervju og observasjoner i bedriften Eidsiva Bredbånd på Lillehammer. Studien besvarer følgende problemstilling: Hvordan påvirkes kunnskapsdeling av den fysiske ... -
Digitalisering i revisjonsbransjen: Hva påvirker adopsjon av digitaliseringsverktøy blant revisorer i Norge?
(Master thesis, 2019)Mye av litteraturen som tar for seg revisjon og digitalisering fokuserer i stor grad på hvilke fordeler og muligheter digitaliseringsverktøyene kan medføre. Denne studien har som mål å identifisere hva som påvirker ... -
Vindkraft i Norge: hvilke drivere fremmer lokal motstand?
(Master thesis, 2019)Denne studien omhandler drivere av lokal motstand mot vindkraft i Norge. Vi har særlig ønsket å se nærmere på hvordan lokal motstand oppstår og hva slags drivere som er relevante for lokal motstand. Forskningen er basert ... -
Roller for management accounting and control i nettverk
(Master thesis, 2018)Management accounting and control (MAC) er tradisjonelt ansett for å ha en passiv rolle i virksomhetsstyring (Chapman, 2005; Skærbæk & Tryggestad, 2010). Med utgangspunkt i Burchell, Clubb, Hopwood, Hughes og Nahapiet ... -
En studie av ansattes engasjement i en virksomhet som implementerer dynamisk virksomhetsstyring
(Master thesis, 2018)Denne masteroppgaven søker å forstå hva som påvirker ansattes engasjement når virksomhetsstyringen endres fra å fokusere på statiske budsjetter, til å tilnærme seg virksomhetsstyringen på en mer fleksibel og tilpasningsdyktig ... -
Innovasjon Norges rolle i innovasjon og bærekraftig utvikling
(Master thesis, 2018)Offentlige myndigheter har lenge vært opptatt av innovasjon. Dette er fordi innovasjon bidrar til konkurransedyktighet og vekst i næringslivet. Innovasjon Norge skal være statens og fylkeskommunens virkemiddel for å styrke ... -
Forankringseffekten: En studie om forbrukeres betalingsvillighet på digitale strømmetjenester
(Master thesis, 2018)Denne masteroppgaven har som hensikt å påvise forankringseffekt på forbrukeres betalingsvillighet på digitale strømmetjenester ved bruk av relevante ankerverdier. Oppgaven gir svar på et kunnskapsgap i teorien om forankring ... -
Betydningen av en annonses relevans på sosiale medier for kundeengasjement
(Master thesis, 2018)Hensikten med studien er å belyse sammenhengen mellom annonsens relevans på sosiale medier og psykologisk engasjement, og om det videre har påvirkning på atferdsmessig engasjement. Bruk av annonser på sosiale medier er et ... -
Interaksjonen mellom styringsverktøy i en dynamisk virksomhetsstyring
(Master thesis, 2018)Det har skjedd en stor utvikling innen virksomhetsstyring de seneste tiårene. Endringstakten i omgivelsene har økt, noe som har ført til en økt behov for dynamikk og en helhetlig tenking. Det er behov for styringssystemer ... -
Klagehåndtering på sosiale medier: En studie av effekten mellom organisatorisk respons og en fordelaktig recovery-opplevelse
(Master thesis, 2018)Formålet med denne studien er, ved hjelp av en spørreundersøkelse, å undersøke hvordan organisatorisk respons kan påvirke service recovery-opplevelsen til kundene ved klagehåndtering på sosiale medier. Spørsmålet som studien ... -
Hva får klagende kunder til å bli værende i relasjonen?
(Master thesis, 2018)Å behandle kunders ugunstige opplevelser er en viktig oppgave for alle bedrifter som ønsker å maksimere verdien av kundebasen. Derfor bør håndtering av klager være en viktig og høyt prioritert oppgave i alle bedrifter. ... -
Drivere av kunders engasjement og lojalitet
(Master thesis, 2018)Formål- Hensikten med denne masteroppgaven var å undersøke drivere og konsekvenser av høyt kundeengasjement, rettet mot en bestemt merkevare. I lys av den økende globaliseringen i turistindustrien og en generell oppfattelse ... -
Kommunikasjon med interessenter i komplekse prosjekt: Hvordan foregår involvering og kommunikasjon med interessenter og brukere i et komplekst prosjekt med mange interessenter/brukere?
(Master thesis, 2018)Interessenter i prosjekter kan, som interessenter i organisasjoner, både bli påvirket eller påvirke prosjektet. For at prosjekter skal oppnå suksess og nå sine mål er det avhengig av bidragene fra interessentene. I denne ... -
Corporate Social Responsibility (CSR): The Role of Internal Communication and Employee Engagement
(Master thesis, 2017)Abstract (engelsk sammendrag) The purpose of this study is to get a deeper understanding of how companies communicate their CSR initiatives and issues to internal stakeholders. The main research question is: “How do ...