Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHønstvedt, Erik
dc.date.accessioned2017-08-01T12:21:28Z
dc.date.available2017-08-01T12:21:28Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2449630
dc.descriptionBacheloroppgave faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2017nb_NO
dc.description.abstractProblemstilling: «Hvilken betydning har kjønnsdelt kroppsøving for jenter i ungdomsskolealder i forhold til motivasjon og læring?» Nøkkelord: Kroppsøving, jenter, gutter, kjønn, kjønnsdelt, kjønnsblandet, motivasjon, psykologisk læringsklima, trivsel, selvoppfatning. Metode: Oppgaven er lagt opp som et litteraturstudie som bygger på tidligere forskning. Fire studier er med i resultatdelen av oppgaven. Resultat: Resultatene fra den tidligere forskningen er presentert i dette kapittelet. Det er lagt vekt på funn som er relevante for oppgavens problemstilling. Konklusjon: Denne oppgaven konkluderer med at kjønnsdelt kroppsøving som organiseringsform vil ha en positiv påvirkning på noen jenters motivasjon og læring i faget. Dette gjelder spesielt jenter som faller utenfor og ikke trives i den kjønnsblandete undervisningen. Mistrivselen kan også kobles opp mot at kroppsøvingsfaget er dominert av gutters interesser med tanke på aktivitetsvalg i undervisningen.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectkroppsøvingnb_NO
dc.subjectmotivasjonnb_NO
dc.subjectkjønnnb_NO
dc.subjectkjønnsdelingnb_NO
dc.titleKjønnsblandet kroppsøving – eller ikke?nb_NO
dc.title.alternativeMixed-gender physical education – or not?nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Samfunnsvitenskapelige idrettsfag: 330nb_NO
dc.source.pagenumber35


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel