• Dydsetiske bidrag i skolen. 

      Tetlimo, Kristine (Bachelor thesis, 2014)
      Norsk: Etikk i skolen og dydsetikk er det overordna temaet for denne bacheloroppgaven. For å gi oppgaven et tyngre holdepunkt tilspisses temaet til dannelse og deretter til viktigheten av fenomenet læreren som forbilde. ...
    • Elever med særskilte behov. -Mental inkludering for å bli en del av fellesskapet. 

      Jernslett, Magnus (Bachelor thesis, 2016)
      Norsk: I denne oppgaven fokuseres det på elever med særskilte behov, og hvorvidt de blir inkludert som en del av fellesskapet. Her er det et fokus ikke bare på den fysiske, men også den psykiske inkluderingen av eleven. ...
    • Elevers trivsel, motivasjon og læringsutbytte. 

      Nordahl, Sigrid Øyen (Bachelor thesis, 2014)
      Norsk: Denne oppgaven ser på sammenhengen mellom elevers trivsel, motivasjon og læringsutbytte. I motivasjon skiller vi mellom indre og ytre motivasjon. Det finnes flere ulike teorier om motivasjon og hvordan vi kan øke ...
    • Forebygging av mobbing i en klasse 

      Stakston, Lars Magnus (Bachelor thesis, 2014)
      Hovedpoenget i denne oppgaven er at det er bedre å forebygge enn å reparere, derfor kan det gi gode resultater å integrere forebygging av mobbing i det daglige arbeidet blant elevene. Læreren bør opparbeide seg tillit i ...
    • Hvordan kan lærere motivere elever til å delta i kroppsøving? 

      Dahl, Ingrid (Bachelor thesis, 2013)
      Forfatter Ingrid Dahl Oppgavetittel Hvordan kan lærere motivere elever til å delta i kroppsøving? Problemstilling Hvordan kan kroppsøvingslærere motivere elever som ikke liker kroppsøving til å delta? Teori Forskningen ...
    • Inkludering og ekskludering i kroppsøvingsfaget 

      Kalstad, Mari (Bachelor thesis, 2012)
      Hovedproblemstilling: Hvilke konsekvenser får inkludering og/eller ekskludering for elevene med tanke på kroppsøvingslærernes handlinger og metoder? I lys av dette kommer tiltak som kroppsøvingslærerne gjør for at elevene ...
    • Learning by Dewey. Om praktisk tilnærming til opplæring og teori i skolen. 

      Odden, Annfrid Rasch (Bachelor thesis, 2015)
      Norsk: Denne studien handler om to læreres erfaringer rundt tilretteleggingen for undervisningen i klasserommet. Mange elever sliter med det faglige i grunnskolen og kan senere droppe ut av videregående opplæring. Én ...
    • Leseopplæring før mellomtrinnet. Hvordan arbeider leselærere med lesing på 4. trinn i to flerkulturelle klasser på Østlandet. 

      Larsen, Heidi Merete Wangen (Bachelor thesis, 2016)
      Norsk: Temaet for denne bacheloroppgaven er lesing på 4. trinn i flerkulturelle klasser. Problemstillingen er ”hvordan arbeider lærerne for å øke elevenes lesekompetanse på 4. trinn i to flerkulturelle klasser på Østlandet”. ...
    • Lærer – elev relasjoner 

      Pytte, Rine Hansen (Bachelor thesis, 2018)
      Norsk: Dette er en bacheloroppgave om lærer – elev relasjoner. Etter å ha vært i Namibia, hatt praksis og samlet inn data, har jeg skrevet denne oppgaven. Oppgaven er bygget rundt problemstillingen: Hvordan er lærer – ...
    • Lærerens Innflytelse på Elevenes Motivasjon til Kroppsøvingsfaget 

      Jensen, Kenneth (Bachelor thesis, 2016)
      Forfatter: Kenneth Jensen, Faglærer i kroppsøving og idrettsfag, 2016 Høgskolen i Hedmark, avd. Elverum. Folkehelsefag Tittel: Lærerens innflytelse på elevenes motivasjon til kroppsøvingsfaget Problemstilling: Hvordan ...
    • Lærerens rolle i litterære samtaler. Veiledning, støtte og dialog. 

      Skjellet, Caroline Foldvik (Bachelor thesis, 2014)
      Norsk: Temaet i denne bacheloroppgaven er lærerens rolle i litterære samtaler. Hensikten med oppgaven er å finne ut om støtte og veiledning fra læreren har innvirkning på elevers deltakelse i litterære samtaler. ...
    • Læringsklima og tilfredsstillelse av de grunnleggende psykologiske behov 

      Bovolden, Helene Kronvold (Bachelor thesis, 2012)
      Problemstilling: Hvordan motivasjonelt klima påvirker elevenes grunnleggende behov? Metode: Kvantitativ metode med spørreundersøkelse på elever i grunnskolen i Sør-Østerdalen, med fokus på 9- og 15-åringer. Resultat: Gjennom ...
    • Læringsmetodikk i friluftsliv: Hvordan bør man lære bort friluftsliv? 

      Skjerven, Sondre (Bachelor thesis, 2016)
      Forfatter: Sondre Skjerven, faglærerutdanningen i kroppsøving og idrettsfag 2013 - Høgskolen i Hedmark avd. Elverum Tittel: Læringsmetodikk i friluftsliv Problemstilling: Hvordan kan økt fokus på metodikk i ...
    • Motoriske ferdigheter og mobbing hos elever i kroppsøvingsfaget 

      Finberg, Thomas Schultz (Bachelor thesis, 2016)
      Forfatter Thomas Schultz Finberg, Bachelor Faglærer kroppsøving og idrettsfag, 2013-2016. Høgskolen i Hedmark, avdeling for folkehelsefag, Elverum. Oppgavens tittel Motoriske ferdigheter og mobbing hos elever i ...
    • Når veien er smal, er det lett å falle. Et studie om frafall i namibisk skole. 

      Hirsti, Ruben Amble (Bachelor thesis, 2015)
      Norsk: Formålet med oppgaven var å finne ut om det eksisterte frafall og eventuelle årsaker til frafall på praksisskolen jeg var på i Namibia. For å kunne svare på dette så jeg på faktorer i hjemmemiljø, skolemiljø og ...
    • Påvirkning av toppidrettselevers ernæringsvaner 

      Falldalen, Henning (Bachelor thesis, 2013)
      Forfatter Henning Falldalen. Oppgavens tittel Påvirkning av toppidrettselevers ernæringsvaner. Influence of top sports student nutrition habits. Problemstilling Hvilke faktorer mener toppidrettselever påvirker egne ...
    • Røyke- og snusvaner i videregående skole 

      Snipstad, Øyvind (Bachelor thesis, 2013)
      Forfatter: Øyvind Snipstad Oppgavens Tittel: Tobakkskultur i videregående skole Problemstilling: Forskjeller i røyk- og snuskultur mellom elver på yrkesfag og studiespesialiserende fag i videregående skole Underpro ...
    • Tilpasset opplæring for funksjonshemmede elever 

      Enkerud, Tonje (Bachelor thesis, 2016)
      Forfatter: Tonje Enkerud, Faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2016. Høgskolen i Hedmark, avdeling Elverum, folkehelsefag. Tittel: Tilpasset opplæring for funksjonshemmede elever. Problemstilling: Hvordan kan ...
    • Tilpasset opplæring for minoritetsspråklige elever. 

      Al-Hasan, Afraa (Bachelor thesis, 2016)
      Norsk: Alle elever har rett til likeverdig opplæring, og vi som lærere er forpliktet i alle overordnede styringsdokumenter til at undervisning skal tilpasses elevenes forutsetninger. Formålet med min studie er å undersøke ...
    • Vurdering av innsats i kroppsøving 

      Martinsen, Svend Jørgen (Bachelor thesis, 2016)
      Forfatter Svend Jørgen Martinsen Oppgavetittel Vurdering av innsats i kroppsøving Problemstilling Hvordan kan lærerens planlegging påvirke elevenes muligheter til å gi en god innsats og hvordan skal innsatsen vektlegges ...