Blar i Bachelor i faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag på tittel
Viser treff 34-53 av 95
-
Kan vurdering for læring bidra til å understøtte elevenes utvikling i kroppsøving?
(Bachelor thesis, 2012)Problemstilling Kan vurdering for læring bidra til å understøtte elevenes utvikling i kroppsøving? Metode Først litt generelt om metode og så om kvalitative og kvantitative metoder. Jeg har brukt begge metodene i min ... -
Kartlegging av kostholdet og det fysiske aktivitetsnivået i grunnskolen
(Bachelor thesis, 2013)Forfatter: Jonas Thor Bjarnason Tittel på oppgaven: Kartlegging av kostholdet og det fysiske aktivitetsnivået i grunnskolen Problemstillinger Hovedproblemstilling: I hvilken grad tilfredsstiller elever i grunnskolen ... -
Kjønnsblandet eller kjønnsdelt kroppsøving?
(Bachelor thesis, 2014)Forfatter Audun Fingarsen Tittel Kjønnsblandet eller kjønnsdelt kroppsøving? Nøkkelord Kroppsøving, jenter, gutter, kjønnsblandet, kjønnsdelt, tilpasset opplæring, kjønn, selvoppfatning, aktivitetsnivå, kroppsøvings ... -
Kjønnsblandet eller kjønnsdelt kroppsøving?
(Bachelor thesis, 2017)I denne oppgaven vil jeg belyse temaet kjønnsdelt og kjønnsblandet kroppsøving. Det er på forhånd valgt at jeg skal bruke litteraturstudie som metode. Dette vil si at oppgaven baseres på tidligere forskning. Jeg vil se på ... -
Kjønnsblandet kroppsøving – eller ikke?
(Bachelor thesis, 2017)Problemstilling: «Hvilken betydning har kjønnsdelt kroppsøving for jenter i ungdomsskolealder i forhold til motivasjon og læring?» Nøkkelord: Kroppsøving, jenter, gutter, kjønn, kjønnsdelt, kjønnsblandet, motivasjon, ... -
Kjønnsdeling i kroppsøvingsfaget
(Bachelor thesis, 2013)Forfatter: Simen Kummeneje. Tittel: Kjønnsdeling i kroppsøvingsfaget. Bakgrunn: I dagens Norge er vi veldig opptatt av tilpasset opplæring og å få alle med i undervisningen. Med årene har kjønnsdeling av klassene, ... -
Kostholdsvaner i videregående skole
(Bachelor thesis, 2014)Problemstillinger: Hovedproblemstilling: Hvilke kostholdsvaner har elever i videregående skole på studiespesialiserende linje på 1. trinn? Metode: Oppgaven er utarbeidet gjennom kvantitativ spørreundersøkelse. Utvalget ... -
Kostholdsvaner og fysisk aktivitet i grunnskolen
(Bachelor thesis, 2014)Forfatter Ole Christian Børvan Tittel Kostholdsvaner og fysisk aktivitet i grunnskolen Nøkkelord Fysisk aktivitet, psykisk helse, kosthold, kroppsøving, kjønnsforskjeller, grunnskole Metode Jeg har foretatt meg en ... -
Kroppspress blant tenåringsgutter i kroppsøving
(Bachelor thesis, 2017)Tittel: Kroppspress blant tenåringsgutter i kroppsøving Problemstilling: Hva påvirker tenåringsgutters syn på egen kropp? Underproblemstilling: Hvordan kan kroppsøvingslærere hjelpe tenåringsgutter med å håndtere ... -
Kroppsøving og kjønn
(Bachelor thesis, 2016)Forfatter: Martin Svanemyr Tittel: Kroppsøving og kjønn Problemstilling: Hvorfor bruke kjønnsdelt undervisning som organiseringsform i kroppsøvingsfaget? Oppgaven belyser kjønn i kroppsøvingsfaget. Her vil jeg gå i ... -
Kroppsøving og motivasjon
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: - Hvordan kan medbestemmelse ha innvirkning på elevers indre motivasjon til aktivitet i kroppsøving? Metode: Litteraturstudie. Jeg benytter meg av tidligere forskning og annen relevant data for mitt ... -
Kroppsøving – et fag mest for gutter?
(Bachelor thesis, 2015)Forfattere: Peder Pandum Øverseth og Sondre Staum Oppgavetittel: Kroppsøving – Et fag mest for gutter? Problemstilling: Hvilke kjønnsforskjeller er det i tenåringers opplevelse av kroppsøvingsfaget, og hvordan ... -
Kroppsøving – læring i, om eller gjennom bevegelse?
(Bachelor thesis, 2017)Problemstilling: Skal kroppsøving være et aktivitets- eller læringsfag? Metode: Kvalitativ studie med basis i litteratur og forskning. Jeg vil i dette kapittelet gjøre rede for ulike metoder, min studie og søkeprosess. Resultat: ... -
Kroppsøving, et fag med vurdering for læring?
(Bachelor thesis, 2017)Problemstilling Hvordan tolker og praktiserer lærere vurdering for læring i kroppsøving? Teori Oppgaven tar for seg læreplaner, lovverk og ulike syn og teorier innen vurdering og læring. Noen begreper jeg går inn på er ... -
Kroppsøvingsfagets inkluderingsmuligheter med spesielt fokus på muslimske jenter
(Bachelor thesis, 2016)Forfatter: Maren Vaaten Saastad Problemstilling: Hvordan kan muslimske jenter inkluderes i kroppsøvingsfaget? Teori: Teoridelen tar for seg etnisitet, islam og kroppsøving, innvandrere i skolen, inkludering og integrering, ... -
Kroppsøvingslærerens utfordringer med tanke på inkludering og aktiv deltakelse på østkanten i Oslo
(Bachelor thesis, 2013)Oppgavens tittel: Kroppsøvingslærerens utfordringer med tanke på inkludering og aktiv deltakelse på østkanten i Oslo. Hovedproblemstilling: Hvilke tiltak iverksetter kroppsøvingslærere på en ungdomsskole på østkanten ... -
Legitimering av kroppsøvingsfaget
(Bachelor thesis, 2013) -
Legitimering av kroppsøvingsfaget
(Bachelor thesis, 2016-06-17)Forfatter: Ståle Bye Teslo, faglærer i idrett og kroppsøving, 2016. Høgskolen i Hedmark, avdeling Elverum, Folkehelse. Tittel: Legitimering av kroppsøvingsfaget. Formål: Formålet med oppgaven er å drøfte to forskjellige ... -
Legitimering av kroppsøvingsfaget som dannelsesfag for livslang bevegelsesglede
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: I hvilken grad kan kroppsøvingsfaget legitimeres som dannelsesfag for å oppnå livslang bevegelsesglede? Metode Litteraturstudie utført med en systematisk gjennomgang av relevant faglitteratur og ... -
Leirskolen som påvirkning til friluftslivsundervisning i grunnskolen
(Bachelor thesis, 2012)Problemstilling: I hvilken grad påvirker leirskoleopphold lærernes egen friluftlivsundervisning i egen skole? Teori: Teorien presenterer leirskolen og hvordan friluftsliv hører hjemme i grunnskolen gjennom gjeldende ...