• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i Master i spesialpedagogikk - språk, lesing og skriving på tittel 
  •   Hjem
  • Master- og hovedoppgaver / Master thesis
  • Master i spesialpedagogikk - språk, lesing og skriving
  • Blar i Master i spesialpedagogikk - språk, lesing og skriving på tittel
  •   Hjem
  • Master- og hovedoppgaver / Master thesis
  • Master i spesialpedagogikk - språk, lesing og skriving
  • Blar i Master i spesialpedagogikk - språk, lesing og skriving på tittel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i Master i spesialpedagogikk - språk, lesing og skriving på tittel

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 17-32 av 32

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • På stedet løp: En longitudinell studie av vg1-elevers lese- og skriveferdigheter ved tre skoler i perioden 1994 - 2009 

      Eide, Marit Birch (Master thesis, 2012)
    • ”Sammenhengen mellom språklig bevissthet hos barn i førskole- og tidlig skolealder og de tidlige lese- og skriveprosessene.” 

      Liberg, Merete Hannord (Master thesis, 2015)
      Bakgrunn og formål: Bakgrunnen for oppgaven var et ønske om å undersøke sammenhengen mellom evner innenfor språklig bevissthet og de tidlige lese- og skriveprosessene. Dette er blitt gjort teoretisk gjennom litteratur om ...
    • Sannhet i spesialpedagogikk? : om språkets begrensninger og muligheter i møter med marginaliserte elever : refleksjoner i lys av Derrida og Kristeva 

      Lervang, Ulla Karin (Master thesis, 2016)
      Forskningsoppgaven er skrevet ved masterstudiet i spesialpedagogikk ved Høgskolen i Lillehammer. Det er en teoretisk forskningsoppgave med vekt på språkkritisk filosofi. Deler av arbeidet til de franske filosofene Jacques ...
    • Special Education Human Sustainability - Towards Dysfunction or Evolution? An Educational Programme for Healing 

      Malins, Lucien A.C. (Master thesis, 2019)
      This paper begins by considering two arguable positions; firstly that Humanity as a species is, through current behaviour, exhibiting trends of sickness revealed by our currently dysfunctional environmental relationships, ...
    • Språkets kategoriserende makt : en drøfting av fordeling av definisjonsmakt ved hjelp av Foucault, Derrida, Kristeva og Levinas 

      Bruflot, Mari Klakegg; Strømhaug, Anette Vensbakk (Master thesis, 2011)
    • Språkstimulering i barnehagen: Om hvordan pedagoger utnytter barnehagens ulike arenaer til språkstimuleringen 

      Morken, Kristin Leifsdatter (Master thesis, 2012)
      Denne undersøkelsen har fokus på pedagogens rolle i språkstimuleringsarbeidet i barnehagen, der jeg har undersøkt hvordan pedagogen utnytter de ulike arenaer barnehagen har til rådighet. Jeg har tatt utgangspunkt i Vygotskys ...
    • Språkutvikling hos barn med autismespekterforstyrrelser 

      Andersen, Elisabeth Lund (Master thesis, 2010)
    • Stimulering til skriftspråkutvikling i barnehagen: En kvalitativ studie av skriftspråkstimuleringens prioritet og kvalitet i barnehagen 

      Haarseth, Ingrid (Master thesis, 2013)
      Barnehagen har blitt en del av utdanningssystemet, og ble underlagt Kunnskapsdepartementet fra 1.1.2006 (Kunnskapsdepartementet, 2006b). Med bakgrunn i dette, og fordi språk er et av fagområdene i rammeplanen for barnehagens ...
    • Teacher’s Empathy and Resilience: Why it matters in Special Needs Education 

      Bourne, Belinda Jayne (Master thesis, 2018)
      Today, many teachers’ professional identities are threatened due to high workloads, lack of time and violent behaviours. Pressure on scarce resources often becomes problematic and to protect the environments we inhabit ...
    • THROUGH THE EYE OF THE NEEDLE: WHY TEACH TO MAKE BY HAND IN THE DIGITAL AGE? 

      George, Paula (Master thesis, 2019)
      This study uses the experience of designing and teaching two contrasting sewing projects to explore the purpose of learning practical creative-technical skills in the digital age. By focusing on the activity and reflections ...
    • Tidlig innsats: Hva betyr det å se barnet/eleven tidlig? : Et teoretisk fokus på begrepet tidlig innsats i et utdanningsperspektiv. I lys av Jacques Derrida sitt språkkritiske perspektiv rundt dekonstruksjon som en etisk handling 

      Lunde, Audny (Master thesis, 2013)
      Denne forskningsoppgaven er skrevet ved masterstudiet i spesialpedagogikk ved Høgskolen i Lillehammer, Norge. Dette er en teoretisk forskningsoppgave og et forsøk på å tilnærme seg poststrukturelle perspektiver med ...
    • Transmission of Crafts -and what can be used in a SEN-context. 

      Falk, Eivind (Master thesis, 2018)
      There are rapid changes in our society in how the market relates to crafts. The industrial and digital revolution challenge us to bring new arguments to the table. The educational system has an ongoing debate regarding how ...
    • Utfordringer og erfaringer knyttet til leseforståelse hos barn med autismespekterforstyrrelser 

      Sellæg, Hanne (Master thesis, 2014)
      Denne oppgaven handler om leseforståelse hos barn med autismespekterforstyrrelser (ASF). ASF er en biologisk betinget gjennomgripende utviklingsforstyrrelse som gir utslag i omfattende forståelsesvansker. I mitt virke ...
    • Å by barnet opp til dans : observasjon av tidlig kommunikasjon 

      Bratlien, Gro Elisabeth S.; Granheim, Laila Helen (Master thesis, 2011)
      Bakgrunn og formål Oppgaven Å by barnet opp til dans, ser nærmere på barnets samspillsuttrykk (engasjerbarhet og aktivitetsnivå) i sammenheng med barnets språkutvikling (1-4 år). Bakgrunnen for prosjektet var en diskusjon ...
    • Å komme til kort eller være på høyden : en undersøkelse av trivselen i skolen og på fritiden til barn som har en vanske med språk. 

      Kure, Ellen (Master thesis, 2017)
      Mennesker har et medfødt behov for å kommunisere med omgivelsene og mye av læringen og utviklingen i oppveksten forutsetter at man kan bruke språk. For noen er dette en utfordring. Dette kan ha mange ulike årsaker. Barna ...
    • Å være kommun ikasjonspartner til barn som bruker alternativ og supplerende kommunikasjon : Erfaringer med læringsressursen God ASK 

      Gehring, Sabine (Master thesis, 2017)
      Noen av barna i norske barnehager kan ikke bruke talespråket sitt for å kommunisere. De er forsinket i sin språkutvikling eller mangler funksjonell tale. Barna dette gjelder har bruk for alternativ og supplerende ...

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit