Blar i Master i økonomi og ledelse – markedsføringsledelse heltid MØLMH på utgivelsesdato
Viser treff 21-40 av 67
-
Kvaliteten på informasjonen i bærekraftsrapportering - Interessenters oppfattelser
(Master thesis, 2019)I denne masteroppgave avhandlingen har vi forsket på hvordan interessenter blir påvirket av kvaliteten på informasjonen i bærekraftsrapporteringen. Problemstillingen ble utformet på bakgrunn av at det har vært lite forskning ... -
Hvordan påvirker kompetanse og endringsledelse digital forretningsutvikling i regnskapsbransjen?
(Master thesis, 2019)Formålet med denne masteravhandlingen er å kunne sette enda mer fokus på hvilke utfordringer, men også muligheter en digitaliseringsprosess gir virksomheter innenfor regnskapsførerbransjen. Dette kan bidra til at de som ... -
Betydningen av autentisitet og kongruens i studenters vurdering av studiesteder
(Master thesis, 2019)Bakgrunnen for denne studien er et ønske om bedre forståelse for hva som er viktig for personer som skal velge studiested. Formålet er å fremskaffe kunnskap om i hvilken grad studenters selvbildekongruens påvirker et ... -
«Interaktive og informative kommunikasjonsstrategier: forståelse av kundens merkeholdning og merkekjennskap»
(Master thesis, 2019)I senere tid har det blitt et mye større fokus på at virksomheten har et ansvar for de ringvirkningene aktivitetene deres skaper. Det har derfor blitt en del av virksomheten å kommunisere ut til sine interessenter det ... -
Barrierer for adopsjon av selvbetjeningsløsninger innenfor forsikring
(Master thesis, 2019)Formål –Denne masteroppgaven tar sikte på å avdekke og forklare mulige barrierer for adopsjon av selvbetjente forsikringsløsninger. For å undersøke dette fenomenet har forfatterne tatt utgangspunkt i forsikringskunder i ... -
Det fysiske rommets betydning for kunnskap i organisasjonen - En hverdag i Activity Based Workplace
(Master thesis, 2019)Dette er en masteroppgave i form av en kvalitativ studie med intervju og observasjoner i bedriften Eidsiva Bredbånd på Lillehammer. Studien besvarer følgende problemstilling: Hvordan påvirkes kunnskapsdeling av den fysiske ... -
Digitalisering i revisjonsbransjen: Hva påvirker adopsjon av digitaliseringsverktøy blant revisorer i Norge?
(Master thesis, 2019)Mye av litteraturen som tar for seg revisjon og digitalisering fokuserer i stor grad på hvilke fordeler og muligheter digitaliseringsverktøyene kan medføre. Denne studien har som mål å identifisere hva som påvirker ... -
Vindkraft i Norge: hvilke drivere fremmer lokal motstand?
(Master thesis, 2019)Denne studien omhandler drivere av lokal motstand mot vindkraft i Norge. Vi har særlig ønsket å se nærmere på hvordan lokal motstand oppstår og hva slags drivere som er relevante for lokal motstand. Forskningen er basert ... -
Drivere av forbrukerskepsis mot grønn markedsføring
(Master thesis, 2020)Hensikt: Denne studien har som hensikt å avdekke drivere av forbrukerskepsis mot grønn markedsføring. Design/metode/tilnærming: For å gjennomføre denne undersøkelsen, er det blitt benyttet en kvantitativ tilnærming. ... -
Finansieringen av norske statlige universiteter og høgskoler
(Master thesis, 2020)Denne studien omhandler finansieringssystemet for norske statlige universiteter og høgskoler (UH). Formålet med studien er å belyse hvordan statens finansieringsmodell kan påvirke virksomhetsstyringen til UH-institusjonene. ... -
How does brand communication affect consumer behavior: The influence of message strategy on word-of-mout
(Master thesis, 2020)Abstract Purpose: The recent studies on the leveraging of consumer voices has focused on electronic word-of-mouth, while few have assessed message strategies effect on a consumer's word-ofmouth. This study examines the ... -
Google anmeldelser: Brukergenerert innhold sin modererende påvirkning på kunders merkevareholdning og valg av restaurant
(Master thesis, 2020)Brukergenerert innhold blir stadig viktigere for virksomheter i den moderne tid, både for å tiltrekke seg kunder, gratis markedsføring og tilbakemeldinger. Merkevareholdning har lenge vært viktig i markedsføring og har ... -
Sirkulær økonomi - et plaster på såret eller løsningen for å nå bærekraftsmålene?
(Master thesis, 2020)En hovedårsak til forverring av det globale miljøet er dagens mønster av produksjon og forbruk, ofte referert til som den lineære økonomien. Dette studie er sentrert rundt skifte fra lineær- til sirkulærøkonomi. Hvor ... -
Empirisk analyse av finansielle nøkkeltall for de største selskapene i Eurosonen
(Master thesis, 2020)Som følge av fallende inflasjon og gjeldsoppbygging i Europa implementerte Den Europeiske Sentralbanken kvantitative lettelser i mellomrommet 2015 til 2018. Bakgrunnen for dette ukonvensjonelle tiltaket var å gi økt ... -
Digitalisering og skatteunndragelser: «Hvordan påvirker digitalisering oppdagelsesrisiko for skatteunndragelser?»
(Master thesis, 2020)I denne avhandlingen har målet vært å utforske hvordan digitalisering påvirker oppdagelsesrisiko for skatteunndragelser. I dag påvirker digitaliseringen samfunnet på utallige måter og dette utfordrer også Skatteetaten til ... -
Bærekraft og sirkulærøkonomi i byggerier – hvordan skape lønnsomhet?
(Master thesis, 2020)Målet med denne masteravhandlingen er å identifisere lønnsomhet og verdiskapning i byggerier, og hvordan lønnsomhet kan skapes gjennom bærekraftig og sirkulærøkonomisk fokus. Forskningsprosjektet er begrenset til prosjekter ... -
Consumer engagement behavior in social media Why members of Generation Y decide not to engage
(Master thesis, 2020)Abstract Purpose - This thesis aims to develop understanding of why certain consumers choose not to engage in social media. Earlier research on the topic is highly based on positive and negative consumer engagement, which ... -
«Bærekraftsrapportering i norske banker»
(Master thesis, 2020)Hensikten med denne masteroppgaven er å lære mer om norske bankers bærekraftsrapportering. Bankvirksomhet er i liten grad representert innen forskningen på CSR-rapportering, som inkluderer flere ulike områder innen ... -
Emosjoner som drivere av vareprat
(Master thesis, 2020)Hensikt: Denne studien har som hensikt å kartlegge i hvilken grad vareprat blir påvirket av ulike konkrete emosjoner ved bruk av film- og seriestrømmetjenester. Metode: Studien har en kvantitativ tilnærming hvor seks ... -
Effekt av splitt og spleis ved Oslo Børs
(Master thesis, 2020)Selskaper som gjennomfører en splitt eller spleis av aksjene sine gjennomfører i utgangspunktet en endring i selskapets kapitalstruktur, som ifølge klassisk finansteori ikke burde ha innvirkning på verdien til selskapet. ...