Browsing Brage INN by Title
Now showing items 1753-1772 of 7454
-
Enable, Reconnect and Augment: A New ERA of Virtual Nature Research and Application
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Being exposed to natural environments is associated with improved health and well-being, as these environments are believed to promote feelings of “being away” from everyday struggles, positive emotional reactions and ... -
Enabling and Constraining Conditions for Co-production with Vulnerable Users: A Case Study of Refugee Services
(Peer reviewed; Journal article, 2021)This article explores co-production as processes occurring at three levels: at the level of service interactions, at the organizational level, and at the system level. We propose next that two forms of co-production may ... -
The enactment of social justice in HPE practice: How context(s) comes to matter.
(Peer reviewed; Journal article, 2020)For more than 40 years, health and physical education (HPE) academics in universities and teacher education colleges have drawn attention to issues of social justice specific to the context of PE and advocated for teachers ... -
Encounters between multicultural family members and the nurses in the context of intensive care
(Journal article; Peer reviewed, 2015)The increase in people on the move creates populations that are culturally diverse. People meet various challenges regarding the migration process, social life, jobs and health issues. When a person suffers from acute and ... -
Endelig hjemme - Glede og utfordringer
(Student paper, others, 2016-09-30)Tittel: Endelig hjemme- Glede og utfordringer. Hensikt: Hensikten med denne oppgaven er å få økt kunnskap om hvordan helsesøster best kan møte premature og deres foreldre når de utskrives fra sykehuset. Helsestasjonen har ... -
«Endelig lærer også jeg noe på skolen» Betydningen av bevisst bruk av kreativitet og varierte undervisningsmetoder i undervisningen på ungdomsskolen, for elever med lese- og skrivevansker.
(Master thesis, 2017)Norsk: Mitt ønske, og formålet med denne studien var å høre elever med lese- og skrivevansker og lærere på ungdomstrinnet sin stemme, i forhold til hvordan de opplevde bruk av kreative og varierte undervisningsmetoder i ... -
Endoparasites in a Norwegian moose (Alces alces) population – Faunal diversity, abundance and body condition
(Journal article; Peer reviewed, 2015)Many health surveillance programs for wild cervids do not include routine parasite screening despite evidence that gastrointestinal parasites can affect wildlife population dynamics by influencing host fecundity and survival. ... -
Endrende lyttevaner i den nye digitale mediehverdagen
(Master thesis, 2021)Norsk: I denne studien har jeg undersøkt hvordan musikere- og musikkinteressertes lyttevaner har blitt endret i overgangen fra CD, vinyl og kassett, til strømmetjenester. De fire informantene jeg har intervjuet, har alle ... -
Endring av livsstilsvaner for pasienter med diabetes
(Bachelor thesis, 2014)Bakgrunn Diabetes type II er den vanligste formen for diabetes, og forekomsten er firedoblet de siste 50 årene. Siden dette er en økende pasientgruppe og dermed en tematikk vi kommer mye i kontakt med i fremtiden, er dette ... -
Endringer i konsesjonslovgivningen og landbrukets eiendomsstruktur i og utenfor fjellkommuner.
(Peer reviewed; Journal article, 2018)Amendments In The Concession Act Relating To Transfer Of Farm Properties Inside And Outside Mountain Municipalities In Norway -
Endringserfaringer hos mennesker med alkoholavhengighet i Tverrfaglig spesialisert rusbehandling (TSB)
(Master thesis, 2021)Bakgrunn: Denne oppgaven handler om mennesker som er i behandling i TSB for alkoholavhengighet, og erfaringene de har med å være i endring. Med endring forstås endring av rusvaner, og de endringer som for den enkelte gir ... -
Endringsevne – en forutsetning for retten til fortsatt eksistens? En studie av kommunale organisasjoners endringsevne sett i lys av Samhandlingsreformen
(Master thesis, 2013)En studie av kommunene endringsevne i forhold til å møte samhandlingsreformens utfordringer og grep. Vi gjennomførte en kvantitativ spørreundersøkelse hvor lederne i to kommuner ble invitert. Vi ønsket å se hvordan ... -
Energizing Internationalisation : Evaluation and analysis of internationalisation at Lillehammer College January - April 2000
(Arbeidsnotat;102, Working paper, 2000) -
Engaged and Empowered — A qualitative research of the consumers´ experience of 360-degree news
(Master thesis, 2017)English: News producers are looking to new media technologies like 360-degree video to capture the imagination of the consumers and re-engage them in news. The last two years have seen a growing number of media outlets ... -
Engasjement i lokalsaker : betydningen av stedsidentitet og stedstilknytning i konflikter om fellesressurser
(Master thesis, 2016)The backdrop of this project is a conflict between local hydropower plant developers and recreational users of a river environment near the town of Lillehammer. The case study investigates the relationship between place ... -
English amid(st) and among(st) : a contrastive approach based on Norwegian and Swedish translation data
(Journal article; Peer reviewed, 2014)This chapter examines the hypothesis that translation equivalents may be em-ployed to cast light on the semantic network of a lexeme in its original language. The lexemes investigated are amid(st) and among(st), which are ... -
English Classroom Dialogues. A study of teacher-class interaction in one English language classroom in upper secondary school
(Master thesis, 2008)Norsk: Utgangspunktet for denne masteroppgaven har vært å belyse forholdet mellom muntlig interaksjon og andre/fremmedspråklæring innefor det utdanningspolitiske feltet. Oppgaven fokuserer spesielt på lærer-klasse interaksjon ... -
English literature: How do college students prepare for class?
(Master thesis, 2017)English: The aim of this study is to describe and analyze how first year college students studying English literature in Norway prepare for class discussions/work. English literature I class is offered in the Foundation ... -
English Teachers’ Beliefs and Practices of Oral Skills Assessment in Norwegian Primary School
(Master thesis, 2023)Denne studien retter søkelys mot engelsklæreres oppfatning av og praksis med muntlige ferdigheter og vurdering på mellomtrinnet i grunnskolen. Med fornyelsen av den nasjonale læreplanen (LK20), er lærere overlatt med høy ... -
English teachers’ choices and beliefs about literature in the Norwegian upper secondary classroom
(Doctoral thesis, 2019)This doctoral dissertation presents a mixed methods study discussing the what, how, and why of literature in the upper secondary English classroom in Norway. More specifically, the study examines which literary texts English ...