• Tillit eller tvang? 

      Kristiansen, Mona; Larsen, Pål (Bachelor thesis, 2012)
      Innledning (bakgrunn for oppgaven): Tema for denne oppgaven er «Bruk av tvang i sykepleien til pasienter med demens sykdom». Grunnen til at vi valgte temaet er fordi begge har observert at unødig bruk av tvang ofte oppstår ...
    • Tillit skapes ved at den tas i bruk 

      Nordby, Lene Beate; Hadji, Jeilan Ali (Bachelor thesis, 2016)
      Tittel: Tillit skapes ved at den tas i bruk. Engelsk tittel: Trust are being created by using it. Problemstilling: Hva kan vi som sykepleiere gjøre for å skape et tillitsforhold til en hjemmeboende bruker med angst? Bakgrunn: ...
    • Tillit, arbeidsplassens fundament? Hvordan opplever et avgrenset antall medarbeidere og ledere begrepet «tillit» på arbeidsplassen, og hva mener de påvirker dette? 

      Curt, Almir; Lauritzen, Ina C.; Lauten, Lars F. (Bachelor thesis, 2014)
      Respekt, det å være til å stole på, gjensidig forståelse og medmenneskelighet; disse uttrykkene er flere av mange som kan brukes til å forklare det norske samfunns grunnverdier. Folk fra Norden omtales ofte som naive, men ...
    • Tilliten verdig 

      Kjernmoen, Marit Stubsjøen; Dalen, Hanne (Bachelor thesis, 2013)
      Problemstilling: Hvilke faktorer har betydning for at vi som sykepleiere kan bidra til å opprette et tillitsforhold til rusmisbrukeren i tverrfaglig spesialisert rusbehandling? Metode: Vi har brukt litteraturstudie som ...
    • Tilnærmingens kunst 

      Collin, Eva Christina; Hagen, Rakel (Bachelor thesis, 2014)
      Tittel: Tilnærmingens kunst, skisserer problemområdet sykepleieren kan stå i en travel sykehushverdag. Bakgrunn for oppgaven: Tillit mellom sykepleier og pasient er en grunnleggende forutsetning for ett godt sykepleieforløp ...
    • Tilpasset opplæring for de faglig sterke elevene - en skole med rom for alle og blikk for den enkelte? 

      Brustad, Caroline (Bachelor thesis, 2015)
      Norsk: I denne oppgaven har jeg gjennom kvalitative undersøkelser sett på hvordan faglig sterke elever og deres foreldre opplever den tilpassede opplæringen, og om de er tilfredse med tilbudet de får på skolen. Jeg har ...
    • Tilpasset opplæring for evnerike elever 

      Øiestad, Ann Kristin (Bachelor thesis, 2013)
      Sammendrag: Denne oppgaven retter hovedfokuset mot de evnerike elevene i skolen. Den tar hovedsakelig for seg hvordan man som lærer kan tilpasse opplæring for disse evnerike elevene, med hovedvekt på differensieringsmetodene ...
    • Tilpasset opplæring for evnerike elever. 

      Fjell, Håkon (Bachelor thesis, 2015)
      Norsk: Denne bacheloroppgaven er et kvalitativt studie om tilpasset opplæring for evnerike elever. Problemstillingen handler om hvordan dette praktiseres ved tre utvalgte norske grunnskoler. Oppgaven undersøker hvordan ...
    • Tilpasset opplæring for funksjonshemmede elever 

      Enkerud, Tonje (Bachelor thesis, 2016)
      Forfatter: Tonje Enkerud, Faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2016. Høgskolen i Hedmark, avdeling Elverum, folkehelsefag. Tittel: Tilpasset opplæring for funksjonshemmede elever. Problemstilling: Hvordan kan ...
    • Tilpasset opplæring for mangfoldet av elever i naturfag 

      Storberget, Marianne (Bachelor thesis, 2017)
      Norsk: Denne bacheloroppgaven har for seg problemstillingen «På hvilken måte kan naturfagundervisning tilpasses mangfoldet av elever?» I arbeidet med å finne svar på denne problem-stillingen har jeg benyttet meg av både ...
    • Tilpasset opplæring for minoritetsspråklige elever. 

      Al-Hasan, Afraa (Bachelor thesis, 2016)
      Norsk: Alle elever har rett til likeverdig opplæring, og vi som lærere er forpliktet i alle overordnede styringsdokumenter til at undervisning skal tilpasses elevenes forutsetninger. Formålet med min studie er å undersøke ...
    • Tilpasset opplæring i et aldersblanda fellesskap 

      Teigen, Sara Einbu (Bachelor thesis, 2017)
      Norsk: I denne oppgaven har jeg gjennom kvalitativ forsking, forsøkt å svare på problemstillingen min: ”Hvordan sikrer lærerne tilpasset opplæring i aldersblanda klasser?”. Gjennom intervju og observasjon av tre lærere i ...
    • Tilpasset opplæring i kroppsøving for barn og unge med funksjonsnedsettelser - Case studie av to gutter med Cerebral parese 

      Amundsen, Eirik (Bachelor thesis, 2014)
      Forfatter: Eirik Amundsen, Bachelor i faglærer kroppsøving og idrettsfag, Høgskolen i Hedmark Oppgavetittel: Tilpasset opplæring i kroppsøving for barn og unge med funksjonsnedsettelser – case studie av to gutter med ...
    • Tilpasset opplæring i kroppsøving i grunnskolen 

      Godheim, Ann Helen Rekdal (Bachelor thesis, 2014)
      Ann Helen Rekdal Godheim, Bachelor i faglærer i kroppsøving og idrettsfag 2014, Høgskolen i Hedmark, avdeling Elverum. Denne oppgaven tar for seg begrepet tilpasset opplæring i kroppsøving, på grunnskolenivå. Problemstilling ...
    • Tilpasset opplæring i kroppsøving i videregående skole 

      Anstensen, Camilla (Bachelor thesis, 2012)
      Denne oppgaven tar for seg begrepet tilpasset opplæring. Problemstilling lyder som følger: ”Hvordan ivaretas tilpasset opplæring i kroppsøving på en utvalgt videregående skole og hvordan tilrettlegger lærerne kroppsøving ...
    • Tilpasset opplæring i matematikk. 

      Sønsteby, Caritha Grønvold (Bachelor thesis, 2016)
      Norsk: Denne bacheloroppgaven er en kvalitativ studie om tilpasset opplæring i den ordinære matematikkundervisningen. Problemstillingen handler om hvordan den ordinære opplæringen kan tilpasses elevene slik at de kan nå ...
    • Tilpasset opplæring i musikk; en utfordring? 

      Aho, Didrik (Bachelor thesis, 2017)
      Norsk: Denne oppgaven belyser hvilke rammefaktorer som kan gi utfordringer knyttet til en tilpasset opplæring i musikk. Det drøftes hvilke utfordringer hver rammefaktor kan gi, og årsaken til at rammefaktorene kan være ...
    • Tilpasset opplæring og differensiering i styringsdokumenter og lærebøker. 

      Heflo, Ruben Halmrast (Bachelor thesis, 2016)
      Norsk: Problemstillingen: Hva slags forståelse av tilpasset opplæring og differensiering får matematikklærere i møtet med styringsdokumentene og lærerbøkene i matematikk? Det blir først presentert et teorigrunnlag om ...
    • Tilpasset opplæring og inkludering for elever med funksjonshemming. Lett å snakke om, vanskelig å praktisere? 

      Lindberg, Aina (Bachelor thesis, 2017)
      Problemstillingen for denne oppgaven er: «Hvordan erfarer lærere å tilpasse undervisningen og inkludere elever med funksjonshemming, og hvordan løser de dette i praksis?». Jeg har også valgt å ha med en underproblemstilling ...
    • Tilpasset opplæring og samarbeid skole-hjem. 

      Lahlum, Julie (Bachelor thesis, 2016)
      Norsk: Elevene har rett på en opplæring som er tilpasset deres evner og forutsetninger, og prinsippet om tilpasset opplæring skal hjelpe elevene til å realisere sitt faglige og sosiale potensiale. I dagens skole er det ...