Blar i Bachelor i faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag på utgivelsesdato
Viser treff 61-80 av 95
-
Kroppsøvingsfagets inkluderingsmuligheter med spesielt fokus på muslimske jenter
(Bachelor thesis, 2016)Forfatter: Maren Vaaten Saastad Problemstilling: Hvordan kan muslimske jenter inkluderes i kroppsøvingsfaget? Teori: Teoridelen tar for seg etnisitet, islam og kroppsøving, innvandrere i skolen, inkludering og integrering, ... -
Lærerens Innflytelse på Elevenes Motivasjon til Kroppsøvingsfaget
(Bachelor thesis, 2016)Forfatter: Kenneth Jensen, Faglærer i kroppsøving og idrettsfag, 2016 Høgskolen i Hedmark, avd. Elverum. Folkehelsefag Tittel: Lærerens innflytelse på elevenes motivasjon til kroppsøvingsfaget Problemstilling: Hvordan ... -
Trivsel blant gutter og jenter i kroppsøving
(Bachelor thesis, 2016)Forfatter Øystein Timberlid Jenssen Innhold Dette litteraturstudiet tar for seg problemstillingen; hvordan trives gutter og jenter i kroppsøving? Oppgaven bygger på fire forskningsartikler som tar for seg forholdet til ... -
Vurdering av innsats i kroppsøving
(Bachelor thesis, 2016)Forfatter Svend Jørgen Martinsen Oppgavetittel Vurdering av innsats i kroppsøving Problemstilling Hvordan kan lærerens planlegging påvirke elevenes muligheter til å gi en god innsats og hvordan skal innsatsen vektlegges ... -
Tilpasset opplæring for funksjonshemmede elever
(Bachelor thesis, 2016)Forfatter: Tonje Enkerud, Faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2016. Høgskolen i Hedmark, avdeling Elverum, folkehelsefag. Tittel: Tilpasset opplæring for funksjonshemmede elever. Problemstilling: Hvordan kan ... -
«Vi ser helt forferdelig ut» - Kropp i kroppsøving
(Bachelor thesis, 2016)Forfatter: Mats Ola Engerbakk, faglærer utdanning i kroppsøving og idrett, 2016. Høgskolen i Hedmark, avdeling Elverum, folkehelsefag. Tittel: «Vi ser helt forferdelig ut» - Kropp i kroppsøving Problemstilling/problemområde: ... -
Dart i kroppsøving. Hvorfor ikke?
(Bachelor thesis, 2016)Tittel: Dart i kroppsøvingen. Hvorfor ikke? Forfatter: Mikal Lillestu. År: 2016. Formål: Formålet med studiet var å finne ut av hvordan en lærer som legger opp til et mer variert innhold på grunnlag av elevenes interesser ... -
Vurdering for læring i kroppsøving
(Bachelor thesis, 2016)Forfatter Martin Rynning Oppgavetittel Vurdering for læring i kroppsøving Problemstilling Følger lærere de ulike prinsippene i vurdering for læring i kroppsøvingsfaget? Teori Relevant teori om vurdering blir trukket ... -
Formativ vurdering – en nødvendighet for læring?
(Bachelor thesis, 2016)Forfatter: Mathias Eng Problemstilling: I hvilken grad kan formativ vurdering brukes for å fremme elevenes læring, i samsvar med kroppsøvingsfagets formål? Teori: I teorikapitlet mitt tar jeg for meg uttrykk som formativ ... -
Motivasjon i kroppsøving og bruk av selvbestemmelsesteori
(Bachelor thesis, 2016)Forfatter: Peder Nersveen Problemstilling: Kan mer bruk av selvbestemmelsesteori være med på å øke elevers motivasjon i kroppsøving? Teori: Teoridelen tar for seg sentrale begreper som læreplanen, motivasjon, motivas ... -
Motoriske ferdigheter og mobbing hos elever i kroppsøvingsfaget
(Bachelor thesis, 2016)Forfatter Thomas Schultz Finberg, Bachelor Faglærer kroppsøving og idrettsfag, 2013-2016. Høgskolen i Hedmark, avdeling for folkehelsefag, Elverum. Oppgavens tittel Motoriske ferdigheter og mobbing hos elever i ... -
Hvordan lære barn kartlesing: Differensiering, kartoppfattelse og undervisning
(Bachelor thesis, 2016-06-17)Forfatter Kristoffer Weng Oppgavetittel Hvordan lære barn kartlesing? Problemstillinger Hvordan barn leser kart? Hvordan lære barn kartlesing? Hvordan differensiere nivået i orienteringsopplæring? Teori Kort om ... -
Legitimering av kroppsøvingsfaget
(Bachelor thesis, 2016-06-17)Forfatter: Ståle Bye Teslo, faglærer i idrett og kroppsøving, 2016. Høgskolen i Hedmark, avdeling Elverum, Folkehelse. Tittel: Legitimering av kroppsøvingsfaget. Formål: Formålet med oppgaven er å drøfte to forskjellige ... -
Lærerrollen og elevenes motivasjon i kroppsøving
(Bachelor thesis, 2017)Problemstilling: Hvordan kan lærerrollen være med på å påvirke elevenes motivasjon i kroppsøvingsfaget? Teori: Teorikapittelet tar for seg sentrale begreper som omhandler læreplanen, motivasjon og motivasjonsteorier, med ... -
Kjønnsblandet kroppsøving – eller ikke?
(Bachelor thesis, 2017)Problemstilling: «Hvilken betydning har kjønnsdelt kroppsøving for jenter i ungdomsskolealder i forhold til motivasjon og læring?» Nøkkelord: Kroppsøving, jenter, gutter, kjønn, kjønnsdelt, kjønnsblandet, motivasjon, ... -
Sosioøkonomisk påvirkning på fysisk aktivitet og dens sammenheng med prestasjons og mestringsorientert motivasjon i kroppsøving
(Bachelor thesis, 2017)Problemstilling: På hvilken måte påvirker sosioøkonomiske forhold elevenes deltakelse i kroppsøving og hvilken sammenheng har dette med elevenes prestasjons- og mestringsorientert motivasjon? Teori: Her blir det presentert ... -
Inkludering av elever med funksjonsnedsettelse i kroppsøvingsfaget
(Bachelor thesis, 2017)Teori: I teorikapittelet tar jeg for meg temaene inkludering, tilpasset opplæring, funksjonsnedsettelse, samt formålet med kroppsøvingsfaget. Metode: Her har jeg benyttet meg av et kvalitativt litteraturstudie. Resultat: ... -
Sammenheng mellom elevers opplevelser i kroppsøving og fysisk aktivitetsdeltakelse utenfor skolen
(Bachelor thesis, 2017)Problemstilling: Har elevers opplevelser i kroppsøvingsfaget sammenheng med fysisk aktivitets deltakelse utenfor skolen?» Metode: Litteraturstudie Teori: Teorikapittelet vil gjøre rede for begreper som kan er relevant ... -
Kroppsøving – læring i, om eller gjennom bevegelse?
(Bachelor thesis, 2017)Problemstilling: Skal kroppsøving være et aktivitets- eller læringsfag? Metode: Kvalitativ studie med basis i litteratur og forskning. Jeg vil i dette kapittelet gjøre rede for ulike metoder, min studie og søkeprosess. Resultat: ... -
Elevens indre motivasjon: I lys av selvbestemmelsesteorien
(Bachelor thesis, 2017)Innledning: Inneholder valget av problemområde og problemstillingen som er: Hvilke faktorer påvirker elevens motivasjon i lys av selvbestemmelse teorien? Og underproblemstillingen som er Hvilket konsekvenser får dette for ...