• Hvis jeg ikke deltar, er det en grunn til det? 

      Aarstad, Maria Jektvik (Bachelor thesis, 2017)
      Problemstilling: Hva er skjuleteknikk, og hvilken betydning spiller læringsmiljøet? Teori: Gjøre rede for hva skjuleteknikk er, formålet med kroppsøvingsfaget, læringsmiljø, inkludering/integrering og frykt for å ...
    • Hvordan kan vi som kroppsøvingslærere fremme deltakelsen i faget? 

      Alnes, Victoria Fjelde; Andersen, Nina (Bachelor thesis, 2016)
      Forfatter: Nina Andersen, faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2016. Høgskolen i Hedmark, avdeling Elverum, folkehelsefag. Victoria Fjelde Alnes, faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2016. Høgskolen i ...
    • Inkluderende kroppsøving 

      Pettersen, Sverre Jonas Sand (Bachelor thesis, 2017)
      I denne oppgaven tar jeg for meg begrepet inkludering og ser på relevant teori i forhold til dette. Jeg går nærmere inn på det psykologiske læringsklimaets rolle i klassen, samt subjektive teorier om ferdighet og elevenes ...
    • Kroppsøving og kjønn 

      Svanemyr, Martin (Bachelor thesis, 2016)
      Forfatter: Martin Svanemyr Tittel: Kroppsøving og kjønn Problemstilling: Hvorfor bruke kjønnsdelt undervisning som organiseringsform i kroppsøvingsfaget? Oppgaven belyser kjønn i kroppsøvingsfaget. Her vil jeg gå i ...
    • Lærerens Innflytelse på Elevenes Motivasjon til Kroppsøvingsfaget 

      Jensen, Kenneth (Bachelor thesis, 2016)
      Forfatter: Kenneth Jensen, Faglærer i kroppsøving og idrettsfag, 2016 Høgskolen i Hedmark, avd. Elverum. Folkehelsefag Tittel: Lærerens innflytelse på elevenes motivasjon til kroppsøvingsfaget Problemstilling: Hvordan ...
    • Lærerrollen og elevenes motivasjon i kroppsøving 

      Johansen, Caroline Fjeldberg (Bachelor thesis, 2017)
      Problemstilling: Hvordan kan lærerrollen være med på å påvirke elevenes motivasjon i kroppsøvingsfaget? Teori: Teorikapittelet tar for seg sentrale begreper som omhandler læreplanen, motivasjon og motivasjonsteorier, med ...
    • Motivasjon i kroppsøving: Lærerens påvirkning 

      Hvidsten, Andreas (Bachelor thesis, 2015)
      Forfatter: Andreas Hvidsten, Faglærerutdanning for kroppsøving og idrettsfag – 2015 Høgskolen i Hedmark – Elverum, avdeling for folkehelsefag. Tittel: Motivasjon i kroppsøving: Lærerens påvirkning Problemstilling: Hvordan ...
    • Motivasjon til livslang bevegelsesglede 

      Martinsen, Esben (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling/problemområde: Hvordan kan læreren påvirke elevenes motivasjon i kroppsøvingsfaget? Oppgaven belyser hvilke faktorer som kan være med på å avgjøre elevenes grad av motivasjon i kroppsøvingsfaget. Videre ...
    • Psykologisk læringsmiljø i kroppsøvingsfaget 

      Aspelund, Helle (Bachelor thesis, 2015)
      Forfatter: Helle Aspelund, Faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag – 2015 Høgskolen i Hedmark, Avdeling for folkehelsefag, Elverum Oppgavetittel og problemstilling: Psykologisk læringsmiljø i kroppsøvingsfaget. Hvordan ...
    • Tilpasset opplæring for funksjonshemmede elever 

      Enkerud, Tonje (Bachelor thesis, 2016)
      Forfatter: Tonje Enkerud, Faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2016. Høgskolen i Hedmark, avdeling Elverum, folkehelsefag. Tittel: Tilpasset opplæring for funksjonshemmede elever. Problemstilling: Hvordan kan ...
    • Trivsel blant gutter og jenter i kroppsøving 

      Jenssen, Øystein Timberlid (Bachelor thesis, 2016)
      Forfatter Øystein Timberlid Jenssen Innhold Dette litteraturstudiet tar for seg problemstillingen; hvordan trives gutter og jenter i kroppsøving? Oppgaven bygger på fire forskningsartikler som tar for seg forholdet til ...