• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
Browsing Master i karriereveiledning, dybde MAKARRD by Title 
  •   Home
  • Master- og hovedoppgaver / Master thesis
  • Master i karriereveiledning, dybde MAKARRD
  • Browsing Master i karriereveiledning, dybde MAKARRD by Title
  •   Home
  • Master- og hovedoppgaver / Master thesis
  • Master i karriereveiledning, dybde MAKARRD
  • Browsing Master i karriereveiledning, dybde MAKARRD by Title
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing Master i karriereveiledning, dybde MAKARRD by Title

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-20 of 35

  • title
  • issue date
  • submit date
  • author
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Bortskjemt og forsømt 

      Eriksen, Thea Kamfjord (Master thesis, 2019)
      I 2018 foreslo regjering at det skulle bevilges 100 millioner kroner over Statsbudsjettet, under budsjettposten «Ungdomsinnsats» (arbeids- og sosialdepartementet, 2017-2018 s.15). Formuleringer i budsjettposten viser at ...
    • Det er fælt å si det, men det er jo et rangsystem på skolen der stille jenter blir dytta tilbake. Om stille jenters karriereutvikling i klasserommet 

      Kjendalen, Hilde (Master thesis, 2019)
      Sammendrag: Denne masteroppgaven forsøker å svare på følgende problemstilling: Hvilken karriereutvikling får stille jenter gjennom erfaringer fra samspillet i klasserommet? To studiespesialiserende klasser og deres ...
    • Du og jeg : En studie av muligheter og utfordringer i tverrfaglig samarbeid om karriereveiledning 

      Kristoffersen, Anna E. (Master thesis, 2021)
      Tittelen på oppgaven peker på to viktige aspekter i et tverrfaglig samarbeid om karriereveiledning. Relasjonen mellom mennesker. Du og jeg og vårt behov for å samarbeide. Behovet for tverrfaglig samarbeid om karriereveiledning ...
    • «En ny hverdag» - fra skoleelev til lærling i bedrift 

      Løvoll, Hanne Therese (Master thesis, 2020)
      Denne studien har hatt som mål å bidra til større innsikt i hvordan ungdommer kan erfare overgangen fra det å være elever på skolen, til å bli lærlinger i bedrift. Dette er en stor og viktig overgang i ungdommers liv, og ...
    • Er det rom for heltidskulturprosesser innenfor karriereveiledning 

      Akre-Hansen, Kristin Eriksen (Master thesis, 2020)
      Helsesektorens overgang til økt heltidsarbeid, eller heltidskultur som det omtales som, er en av samfunnets store oppdrag for å skape et anstendig arbeidsliv for alle ansatte i helsesektoren og for å motvirke eksklusjon ...
    • Et kritisk realistisk case-studie av elevtjenesten i videregående skole 

      Winjevoll, Kristine (Master thesis, 2021)
      Hensikten med dette prosjektet var å studere de underliggende strukturene som påvirker handlingsrommet i elevtjenesten, i den videregående skolen. Elevtjenesten og rådgiving i skolen har gjennom det siste ti-års rapporter ...
    • Flytting eller lediggang? Et vanlig men vanskelig valg. 

      Veslum, Kjetil (Master thesis, 2019)
      Bakgrunnen for denne oppgaven er en erfaring som veileder, av at det er vanskelig å veilede i karrieresammenheng rundt spørsmål om mobilitet. Å bytte yrke eller bosted for å få arbeid. Målet har vært å finne informasjon ...
    • Fra statist til regissør i sitt eget personlige karriereteater : en studie av veisøkeres erfaring med Life-design veiledning 

      Vassnes, Hanne Borgen (Master thesis, 2019)
      Fra statist til regissør i sitt eget personlige karriereteater er tittelen på denne oppgaven. Teatermetaforen er ment å illustrere hvordan en person kan gå fra å ha liten kontroll over sin egen karriereutvikling til i ...
    • Før jeg har åpnet munnen, er jeg populær. En studie av mannlige sykepleier- og barnehagelærerstudenter 

      Trønnes, Tonje Strøm (Master thesis, 2020)
      Bakgrunn for denne studien er de store og vedvarende kjønnsmessige ulikhetene i utdanningsvalg og dermed også i yrkesvalg i Norge. Tidligere forskning på feltet har i stor grad fokusert på jenters/kvinners underrepresentasjon ...
    • Hvordan oppleves det for minoritetselever som mangler skolegang å velge videregående utdanning? 

      Slettebø, Gro-Anette Juul (Master thesis, 2018)
      Hensikten med denne masteroppgaven har vært å finne ut av hvordan elever med minoritetsbakgrunn, og manglende skolegang, opplever den prosessen de må gjennom når de skal søke på videregående skole. Jeg var også nysgjerrig ...
    • I det øyeblikket jeg skriver, blir jeg mer bevisst på det jeg tenker : En kvalitativ studie av arbeidssøkeres erfaring med bruk av refleksjonsdagbok 

      Skumsnes, Gerd Oline (Master thesis, 2021)
      «I det øyeblikket jeg skriver, blir jeg mer bevisst på hva jeg tenker» er en masteroppgave i karriereveiledning ved Høgskolen i Innlandet, og en studie av arbeidssøkeres erfaring med bruk av refleksjonsdagbok. Hensikten ...
    • I det øyeblikket jeg skriver, blir jeg mer bevisst på det jeg tenker : En kvalitativ studie av arbeidssøkeres erfaring med bruk av refleksjonsdagbok 

      Skumsnes, Gerd Oline (Master thesis, 2021)
      «I det øyeblikket jeg skriver, blir jeg mer bevisst på hva jeg tenker» er en masteroppgave i karriereveiledning ved Høgskolen i Innlandet, og en studie av arbeidssøkeres erfaring med bruk av refleksjonsdagbok. Hensikten ...
    • Karrierekompetanselæring i den videregående skolen 

      Vinje, Ruth-Wenche Hebnes (Master thesis, 2016)
      Denne studien utforsker hvilke læringssyn som var sentrale for den faglige læringen og karrierelæringen til elever i en realfagklasse i den videregående skole, i forbindelse med deres dagsekskursjon til en marin bedrift ...
    • Karrierekompetanselæring i ungdomsskolen 

      Lafton, Silje Strand (Master thesis, 2018)
      Denne studien har hatt til hensikt å utforske hvordan et samarbeid mellom skole og arbeidsliv kan være med å bidra til å utvikle karrierekompetanser hos elever i ungdomsskolen. Viktige fokusområder har vært struktur i ...
    • Karrierekompetanser i et kunnskapsperspektiv 

      Falch, Petter B. (Master thesis, 2019)
      På hvilken måte kan organisasjoner opprettholde tilgangen til verdifull kunnskap og kompetanse, når utviklingen i arbeidslivet går mot kortere og mindre forpliktende arbeidsforhold? Denne oppgaven argumenterer for at ...
    • Karrierelæring i høyere utdanning: Studenters utvikling av karrierekompetanse og mestringstro gjennom praksisnær undervisning 

      Jynge, Julie Sikin Bhanji (Master thesis, 2021)
      Intensjonen med dette prosjektet springer ut av anbefalingene til ekspertutvalget bak NOU 2016:7 (Kjærgård, 2016), som var at karriereveiledning bør sees som en del av de høyere utdanningsinstitusjonenes virksomhetsområde, ...
    • Karrierelærte erfaringer fra prosessen rundt det å slutte og begynne på igjen i videregående skole 

      Kvithyll, Jomar (Master thesis, 2018)
      Elever som slutter i løpet av videregående skole er det mange av. Frafallselever eller «dropouts » kalles de. Når man bruker slike begreper følger det også ofte med ufortjent mye negativ oppmerksomhet om elever som slutter ...
    • Karrierevalg i Ryfylke : En kvalitativ studie av stedets og det lokale arbeidsmarkedets betydning for unge ryfylkingers utdannings- og yrkesvalg 

      Sandvik, Reidun (Master thesis, 2022)
      Denne studien utforsker hvilken betydning stedet og det lokale arbeidsmarkedet har hatt for unge ryfylkingers utdannings- og yrkesvalg. Bakgrunnen for å se på dette temaet er relatert til arbeidet med MOR-prosjektet, ...
    • Karriereveiledning i AFT – tiltak, sett fra veilederes perspektiv. 

      Hunderi, Sissel (Master thesis, 2020)
      Temaet for masteroppgaven er karriereveiledning i arbeidsinkluderingstiltaket AFT. Problemstillingen: Hva skjer i møtet mellom jobbveileder og jobbsøker i AFT-tiltak når jobbsøker finner frem til aktuell jobbretning? ...
    • Karriereveiledning i en spesialpedagogisk kontekst 

      Mogen, Camilla Helen Gillerstedt (Master thesis, 2022)
      Bakgrunn og formål: Jeg begynte i skolen som allmennlærer i 2002. Det første året som arbeidstaker ble jeg introdusert for spesialpedagogikken, og videreutdannet meg i den retningen. Dette resulterte i at jeg fikk jobb på ...

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit
       

       

      Browse

      ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

      My Account

      Login

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit